Fotbolls VM 2010 - Joburg

Mitt jobb ger mig verkligen möjligheten att besöka event och vackra platser jag nog annars mer eller mindre omedvete skulle låtit passera. När jag insåg att jag skulle till Joburg under öppningen av fotbolls VM 2010 kan ni juh ana hur glad jag blev. Jag är absolut inte en fotbolls nörd och det här är knappast en resa jag annars valt att göra. Frågan är om jag någonsin kollat på var bollen åkt utan min blick har snarare fallit mer på de många snygga spelare som finns och deras heta kroppar. Men vem tackar nej till att få betalt att vara här just nu, ovasett vad du väljer att titta på?

Att jag missar de små söta lejon babysarna som jag hoppats på att få mysa med kändes mindre bittert efter en promenad längs gatorna. Vår lunch på Mandela square (en utsökt stek) resulterade i mängder av foton på huliganer, med huliganer och på bara oss så klart. =) Det är svårt att inte dras med i den otroligt sköna och fantastiska stämningen som råder var alla fortfarande är vänner och glada trots bakgrund, lag och religion. Gamla som unga, svarta som vita.. Alla talar för en gångs skull samma språk. Trumpeter, trummor, sånger, danser och rop hörs långa vägar och det är en ren glädje upplevelse. Trots att det låter oljud in i hotellrummet och jag knappast kommer kunna sova så störs jag inte, det är svårt att inte ryckas med i glädjen, gunget och sångerna. Bilderna kommer så fort jag är tillbaks i abu med kamera sladden i högsta hugg. Nu ska jag vila så jag orkar åka till kapstaden och sen ta del av öppningen av fotbollen!

Jag njuter!

Kommentarer
Postat av: Mariah

Ååååh vilken lyckoträff!! Njut för mig också.

Kram Mariah, fotbollshuligan

2010-06-12 @ 01:00:48
URL: http://mariahandersson.blogg.se/
Postat av: Emilia

Nu har jag läst :) Du tycks ju ha det hur bra som helst, men snart får du faktiskt ta o komma hem! Fick du mitt sms om midsommar?? Förresten, kom på att jag inte hade svarat på vad jag skulle plugga. Blir mest troligt att jag hoppar på trafiklärarutb i höst, de är bara tre terminer och då kan jag jobba hos mamma när jag ska plugga vidare sen så jag slipper ta så mkt studielån. Så lugn, du hinner ;) PUSS!

2010-06-13 @ 11:40:08
URL: http://miljasliviord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0