Perfekt lycka

Brisbane är en mysig liten stad som var bra mycket lugnare än jag trodde. Kanske var det för att det var röd dag på fredagen och vi kom på torsdagen?

Jag fick äntligen träffa min efterlängtade lilla Mariah som jag inte sett på år och dar ( då kan vi ta "år" mer korrekt,) Vi hade en trevlig pratstund som varade ett par timmar innan vi gick ut och åt med ett litet gäng vänner för att sedan sluta upp på ett salsa ställe med duktiga dansare. Jag belv faktsikt chockad över hur fantastiskt roligt det var där, även om vi nu då mest satt ner, men folket var trevliga och de dansade fint. Jag vill lära mig, men det får dröjja..alla där var så duktiga där, jag vill smygstarta! haha..

Jag och Lena rullade vidare för att kika på andra delen av utelivet och var kanske inte överimponerade denna dag, kanske berodde det mycket på att vi inte har så stor koll på var man ska gå. Hur som hellst så kolavippade en kille framför oss, Platt fall var det och folk sprang fram. På en gång tänkte vi som små flygvärdinnor.. doctors ABC och tog till all den kunskap vi har. Som tur var behövde vi inte agera destomer och han reste sig efter en stund, bra förvånad varför ambulanspersonal var där. Obehaglig!

Dagen efter var det hög tid att förverkliga ännu en dröm och vi besökte det största koala stället på jorden. Jag höll i den lilla söta sömniga koalan och pussade på den. Samma dag fick jag även pricka av ännu en dröm - att vidröra och mata kängurus. Nu var detta besök på en hemskt nära nivå och jag var som ett barn i en godisbutik. Lyckligare flicka får man nog söka efter och jag visste inte riktgit vad jag skulle göra av med all glädje som sprudlade inom mig. Vi han med så mycket mer och dagen avr mer än lyckad, ja perfekt var nog dagens ord.

Vi avslutade en underbar liten tur i brisbane med biobesök och en god pizza med skinka på. Jag och maria surrade in på små timmarna innan vi somnade för natten.

Jag vill åka tillbaks dit.

--------

I dag har jag haft en kreativ dag, städat toa och rum, städat mitt gröna akvarium så det är fint igen, köpt en sug fisk och en "parrot fish" ( ska läsa på om den nu) Jag har avnjutit en lunch på McDonalds, hämtat nya delar av min uniform och nu ska jag läsa i min manual inför min flygning. Jag har fått människor att skratta och har skrattat mycket själv.

Jag är en lycklig flicka! =)

Sagolika liv, Sagolika Singapore

Nu kommer ännu ett dröm inlägg och jag får nypa mig i armen för att föstå att det är sant. Jag och Lena fick vår efterlangtade dröm resa till Singapore och Brisbane, nio dagar borta, nio dagar semester. Ibland är vårt jobb verkligen en dans på rosor.

Vi börjande med 4 dagar i vackra, sagolika underbara singapoor som verkligen var allt över min förväntan. Etihad har snällt nog placerat hotellet mitt i staden och i mitten av alla nattklubbar, barer och restauranger. Bara ett stenkast från china town. =) De är verkligen kreativa i på denna lilla ö och har skapat barer som tagna ur sagor.
Vi satt i bara timmar och stirrade innan vi ens kunde börja njuta av drinkarna.

Vi njöt som fiskar i vattnet, åkte båt som turister och fotade som japaner. Vi drack som svenskar och sov som utslagna björnar, det här är nog första gången jag verkligen känt av att jag var jetlaged. Vi for till uppbyggda sentosa island där vi förverklade drömmar. Jag har alltid velat bada med delfiner, men aldrig haft chansen.. även denna gång fick jag lägga planen på hyllan. Med min tur hade delfinerna så klart en dag ledigt i just badandet med oss turister, däremot fick vi klappa dem och se på när de uppträdde lite enkelt. De såg friska ut och var rätt läckra när de dessutom var rosa (visste inte ens att det exicterade). Jag satt som ett tänt ljus med andan fast i halsen och bara stirrade. Vi mötte vilda apor som knöck maten från borden, hemskt charmigt enligt oss, men mindre roligt för folket runtomking. Vi åkte linbana upp i berget och någon typ av plåt lådbild ner. Vi strosade runt i timmar i undebrara cinatown och möttes av dofter, folk och vibbar vi längtat efter att få se..

Vi lämnade singapore och for vidare till Brisbane..

Fortsättning följer.. ;)

Bra karma

Glömde skriva att jag höjde min karma i dag..enormt.
Hjälpte en förvirrad persisk dam som bara talade franska och farsi att hitta till sin gate då alla andra bara passerade gumman som stod med sina 1000 tals väskor och förvirrade uttryck!
Hon var väldigt tacksam, nästan tårögd, när jag lämnade av henne efter den långa promenaden med alla hennes väskor i släptåg.

Folk i Sverige borde skämmas! Jag blir inte en mask i mitt nästa liv =)

Roliga Liv

Hej och hå så snabt tiden går när man har roligt. Jag tyckte jag precis kom, men ack så var det inte... har som vanligt hunnit med en hel del, men med känslan att det ändå alltid är för lite. Jag skulle nog kunna påsåt att temat på denna hemresa var mer festligt än någonsin. Med mig och Elle i kakan händer det lätt att man kanske väljer att festa till 6, 7 trots fin middag dagen efter och krav på färchet fanns. Den lilla detaljen hoppade vi över.. haha..

Jag har ätit mammas tårta, blivit lite firad av vänner och så här nära ett födelsedagskalas har jag inte varit på flera år. Lilla soffans vackert uppstyrda middag var nog bland det finaste i privat väg och jag är imponerad, bra jobbat där tjejjen.. och du blommorna blir fina när de slår ut.. haha.. Ååå så jag saknar er mina vänner, vilken underbar helg.

Blev glad att se att en annan vän köpt en restaurang och skippat studierna, han provade i alla fall- och gav mig därmed nog lite mindre ångest över mitt otroliga val kval om och vad jag vill läsa. Känns mest som om jag bara vill läsa för att alla andra gör det, hur knäppt är inte det?!

Sen fick jag se ett ansikte jag bara haft ett namn till, det var som att landa på fötterna efter att ha stått på händer ett tag.

Det känns vemodigt att åka hem till abu och även om jag många gånger förr kännt en viss motvilja så har jag nog aldrig kännt det så starkt som nu. Jag saknar hemmet och Luleå, jag saknar mina underbara vänner och familj och jag saknar kylan. Jag börjar bli bra less på att flänga runt som jag gjort det senaste året och är väldigt sugen på ett nytt projekt. Nu ser jag hemmet som något exotiskt haha.. Samtidigt är jag van och hur skulle jag egentligen fixa det gråa i längden, det vardagliga tristessen hmm.. rastlösa Louise. Vi får se.. vi får se...=) ett tag till blir jag kvar i solen!

NU ska jag på mini semester i europa innan jag åker ner i alla fall, spännande att se vad gubben i lådan har hittat på denna gång! =)

Underbara Thailand och Lanta

Underbara, fantastiska, vackra varld. Idag ar jag varldens lyckligaste manniska, som kanske sa manga andra dargar da jag ar i magiska Thailand. =)

Jag och mamma tog Etihad fran Abu Dhabi. Val framme i Bangkok fick vi tjorva lite med biljetterna, men fick i alla fall veta att dagen darpa ska vi nog komma med till Krabi.

Vi tog taxi in Koh sanroad och antligen fick jag visa min kara mor vad och varfor denna plats ligger mig sa varmt om hjartat. Som alla andra besok pa denna annorlunda gata sa var det som att kliva in i en annan varld. Matdofterna blandas fran alla olika hall, skratten klingar i kapp med ol flaskorna och forsaljarna star lika forvantansfulla som vanligt och vill salja. Pa stolarna vid gatkanten eller trottoarkanterna sitter manniskor och far haret fixat, andra hanger bara for stunden eller storsar runt i en lunkande tempo. Vi han med valdigt mycket.. Allt fran en harklippning till mamma, en behovlig massage, shopping, pedikyr till fotterna och att fylla den svaltande magen. Min goda mandarin dryck som finns att kopa for ynka 3 kronor slank ner och vi avnjot den saftiga annanasen som finns att kopa pa gatan. Vi bodde lyx for att vara pa kohsan, men fortfarande for en struntsumma, och somnade sent pa natten.

Dagen darpa tog vi flyget som planerat och hittade snabt bussar som kunde ta oss hela vagen till Koh Lanta var Malin och Calle bor. Resan var lang och fargorna alldeles for manga. Vi kom fram pa kvallen vid 8 tiden och rusade nastan ivag till restaurangen for att fa tillbaks lite energi. Det var en skon kansla att fa sa lite kanda ansikten igen och det blev ett kart aterseende. Vi har aven traffat Pat med flickvan och ett annat par som ar fran Lulea som oxa bor har. Efter denna lilla tur fick vi chans att andas ut och avnjot ett par drinkar i baren.

I dag tog vi snorkeln under armen och traskade ner mot stranden for att kika pa fiskarna. Tyvarr ar korallerna valdigt trasiga har vid strandkanten, men fiskarna var saklart lika granna for det. Vi har aven hunnit med att avnjuta en massage  vid stranden med utsikt over det vackra havet och bara vagornas brus till sang. Koh lanta ar verkligen en avslappnad lite o och vi trivs riktigt bra har i thailands paradis. =)

Det ar otroligt roligt att vara tillbaks ute pa oarna igen och mycket minnen kommer tillbaks. Jag pamins annu en gang hur otroligt bra man kan ha det har i livet och vad som egentligen inger livskvalite for mig. Det ar en san frojd for kroppen att se alla dessa manniskor, som inte ens tjanar ett dyft i jamforelse med oss,men som ar sa otroligt lyckliga. Det ena skrattatacken avloser det andra och nagra storre bekymmertycks inte finnas. Har tar man dagen som den kommer och man tar den med ro och gladje.