Underbara Nepal

Jag och charlotte har skrattat i kapp till minnena och bilderna från Nepal, här kommer gobitarna som jag väntat på och självklart delar jag med mig till er.


På gatorna i Katmandu...





Uppe bland bergen..



Maten vi åt..









En möbel fabrik..


Vacker natur och alla dessa underbra djur!





vår tappra guid och bärhjälp..=) Som ni ser så var vi inte så väl förberdda..



Det var många timmars promenad och många pauser..


Önske stenen... ;)



Jag har bestämt mig för att aldrig mer klaga på vardagen..
Det är oerhört lätt att beställa mat..







I jämförelse med att själv måsta tillverka och hämta den..




Många byar..




och många människo möten,


En skola högt upp i bergen..






En ung bondflicka..





Vi gick.. och gick... och gick...


Boendet var väldigt enkelt hos små familjers hotell..




Toa..


Stenhårda bänkar till säng..


väldigt väldigt kallt om natten..


med en enorm skillnad från min vardag...


Lugn och ro




Ett oslagbart vackert och upplevelserikt land ! =)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Å Loppis sånna här uppdateringar vill jag alltid ha från och med nu, de är fantstiskt roligt att få se vad du gör på dina resor. Tack darling! =)

2010-07-28 @ 23:06:06
URL: http://sannakarlsson84.blogspot.com
Postat av: Mariah

Helt otroligt.

Och oj vad det får mig att vilja resa! Det riktigt kryper i skinnet!!

2010-08-01 @ 12:28:39
URL: http://mariahandersson.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Vilken underbar resa du och Charlotte gjort!! Well done ladies! :D

2010-08-04 @ 12:08:04
Postat av: FuLL-MooN

Fröken du börjar bli lat igen.....

Hängiven läsare....!



XxX

2010-08-05 @ 23:44:51
Postat av: Therese

Jag vill OXÅ ha sån uppdatering på ALLT du gör ;-)



Kramen

2010-09-06 @ 10:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0