"Tjalle Tjalle tjorvar, han som gillar korvar"


Det kommer juh inte som en chock och jag borde ha förstått vad samtalet var om.. det är inte varje dag som Åsa ringer mig.

En stor stjäna har slocknat, en bit av mitt hjärta har stannat och tårarna kan inte sluta ringa och jag skriker rakt ut av sorg. Jag finner inga ord, tankarna är tomma och jag spolar tillbaks tiden om och om igen för att se, minnas och le.

Jag mins så väl alla saker vi gjort,

alla skratt du frambringat och de frustrationer jag känt genom åren. Tänk alla de gånger jag satt hjärtat i halsgropen då du luffsat nära vägen eller rusat förblindat efter en fågel utan att se dig för om de stora bilarna som kan skada dig. Eller när du dumt hoppat framför hovarna på hästen när vi ridit i skoen.. Eller den där gången då du sprang ner i älven i stugan och jag inte trodde du skulle kunna simma tillbaks..och den där dagen då du föll genom isen.. det var så många gånger jag var rädd att förlora dig och blivt arg av rädsla... Du ha klarat det galant och förmodligen haft mer koll än jag trott. Lika förvånat har du tittat på mig me de där ljusa ögonen och undrat varför i hela friden jag gapar - svansen alltid vispandes. Jag kan föreställa mig dig nu, lycklig men trött.. Vem trodde att den där nosen som jag tryckt så kärleksfullt mot min skulle bli vår värsta fiende?

Den trygghet och glädje jag känt i ditt sällskap är något jag kommer att sakna. Din positiva energi, oändliga kärlek och den stora tillit du gav mig är jag evigt tacksam för..

För mig kommer du alltid vara extra speciell och din plats kommer ingen någonsin att kunna ersätta. Min älskade älskade Tjelvar, förlåt mig för att jag aldrig han hem, vila i frid min vän och jaga nu alla de miljoner fåglar vi pratade om.
Jag kommer att sakna dig, mer än vad jag själv kan förstå
..


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tjoller. Han kommer få det fint med Georgia i hundhimlen. puss

2010-04-11 @ 08:19:29
URL: http://sannakarlsson84.blogspot.com
Postat av: Josefine

tack tack!:) jodå, födelsedagen o festen igår blev lyckad. Blev ett litet gäng, närmsta vännerna, mös på o hade riktigt roligt ute:) var ju som ett tag sen man var ut..hehe..hoppas allt är bra. Beklagar Tjalle. kram

2010-04-11 @ 11:52:28
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Usch, vad tråkigt att läsa. :( Minns att han var en så snäll hund det lilla jag träffade honom. Men han har det bra nu, jagandes fåglar. :)

2010-05-25 @ 11:08:46
URL: http://soderbergskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0