Sjukast i världen

Abu Dhabi trodde att grisskujan nått landet när flight EY601 från Johannesburg landade natten mot onsdagen. Omord satt lilla Louise och kraxade med 39graders feber och alla symptomen som grisarna ska ha. Ambulans och polis med munskydd mötte oss och en fet arabisk läkare kommer in i full mundering för att undersöka. Han konstaterar dock att någon grisjuka var det inte frågan om, besviken såg han dessutom ut att vara. Läkaren dagen därpå berättade att jag drabbats av influensa och skulle gå hem för att vila, det var nu min 4 dag med 39 graders feber och legat likt en kokt morot i sängen. Nästkommande dag på mitt återbesök hos en annan läkare var symptomen fler och jag mådde betydligt sämre. Hon trodde helt klart att det var grissjukan som drabbat mig och jag skickades vidare för tester. På kvällen kom dommen och jag kunde andas ut, jag var friad från grissjukan.. Nu vet vi inte vad som är fel, men det är nog bara en envis hosta och seg förkylning som drabbat mig..=/

 

I dag hade jag planerat årets fest för mig och mina vänner. Vi skulle ut till Bahraini ön med båten, tälta, grilla och dricka. Vi styrde ihop våra vänner och allt klaffade så perfekt..=) och nu har båten åkt med all dricka, mat, lätt klädda damer och vältränade karlar. För Louise gäller det bara att vila vila vila vila vila och soffan är mitt andra hem.. Jag vill bara åka hem till Sverige och familjen nu =( känner mig så otroligt ynklig..


Kommentarer
Postat av: Mariah

Åh men älskade lilla vännen!

Det där låter inte roligt alls, jag känner med dig och förstår precis. Det är vid såna här tillfällen det är som värst att ha placerat sig själv så långt bort från familj och nära. Man blir plötsligt så oerhört ensam. Och varför kommer sånt här alltid precis när man har lyckats planera saker så bra?



Men väldigt glad är jag för att du inte har grissjukan.



Krya på dig, finaste Lisen.

2009-05-22 @ 15:18:37
URL: http://mariahandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0