Abu Dhabi

Mitt största bekymmer är att ta mig upp på morgonen. Efter att ha sovit till 7 på kvällen dagen innan så hade jag naturligtvis svårt att somna när mörkret och natten kom.. Någon strand var det inte ens att tänka på då ögonlocken inte ens gick att öppna med våld.. Runt 2 tiden i dag släpade jag mig upp. Nu har jag precis kommit hem från en härlig promenad, vädret e riktigt skönt ute, det doftar blomma om vart annat och i nästan varje gatuhörn luktar det god mat. Bilarna tutar,  frenetiskt åt varandra, det är nästan folktomt på gatan och de enstaka människor som är ute glor utan skam i kroppen. Det finns så mycket här nere i abu dhabi som är så konstigt, så mycket som jag inte tycker om. Men konstigt nog så älskar jag staden och mitt liv så pass att jag inte kan se mig flytta hem riktigt än. Jag log hela promenaden med skön musik i öronen, tog ett djupt andetag och gick upp för all trappor, till 12 våningen där jag bor, för att återigen konstatera att "här trivs jag, här är jag hemma"! =)

Nu ska jag inhandla en ny mobil, mat till vår båttur i morgon och se om jag hittar något snyggt för kvällen! =)

 

 


Kommentarer
Postat av: elle

Jag har också enormt svårt att gå upp på morgonen..å andra sidan vad har jag att gå upp till? kyla och en jävla examensarbete som aldrig blir klart! Jag är avundsjuk på dig, jag vill också bo i värmen!

2009-03-12 @ 22:11:29
Postat av: Daniel

åhhh vet att du älskar stan men saknar dig...... kom hem lilla vän.....



kramar å håller om dig hårt=)



2009-03-15 @ 16:44:33
URL: http://triplx.blogg.se/
Postat av: sanna

vad har vi lärt oss... mobilshoppa aldrig i abu dhabi! =) puss

2009-03-18 @ 15:21:06
URL: http://sannakarlsson84.blogspot.com
Postat av: Trees

Vad underbart:) hur länge har du vart där och vad gör du där?:P Jag ska till usa och vara aupair nåt år! längtar :)

2009-05-05 @ 19:08:31
URL: http://mangofisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0