En kaos månad..

Mitt rum har alltid varit en fristad för mig, men bortsett det är Louise världens mest organiserade människa. ;) Jag är alltid väl förberedd, papper utskrivna och jag är påläst. Klockan är ställd redan under dagen och väskorna står i hallen med bagagelappen redan färdigskriven och klar. Uniformen hänger nytvättad och prydligt på dörren och sminket redo på handfatet. Det är egentligen inte mycket som kan gå fel i min "perfekta" vardag.. Om jag inte får hjärnsläpp. Det får inte hända, det ska inte hända och det "kan" inte hända i min värld, men det hände. Jag beräknade min flygning fel, jag vet inte HUR(?!) jag lyckades med det då det borde vara rent av omöjligt efter att vara van vid att räkna på ett sätt i snart två år. Jag trodde att min stress skulle ge mig en hjärtattack och det hade kanske varit mindre smärtsamt..Jag har nämligen hört att fysisk smärta är lättare att hantera än psykisk och perfektionisten Louise vad nära till att hoppa från balkongen när jag kom hem. Jag tackar min älskade vän Mattias för en god äppelkaka och trevlig film kväll som blev min räddning när ångesten kröp under skinnet. 

 

Hamburgare är enligt min mening helt klart en underskattad måltid. När hungern tränger sig på är det inte mycket som går upp mot en burgare på Max..Det är oftast det sista jag sätter tänderna i när jag lämna sverige och många gånger även det första.. Här nere har vi tyvärr inte Max så det fick bli McD, men då McD inte har homedelivery så blir det oftast Burger king... Jag såg något spännande i tidningen igår och jag som älskar gott tyckte att detta lät som något för mig! En söt burgare som jag måste prova, Se länken!

http://www.aos.se/StockholmsArtikel.aspx?bid=1261448

 

Jag trodde jag hade hittat mitt dröm jobb, men kolla in detta! Jag kan allt utom att segla.. men det kan väl inte vara så svårt?

http://mobil.di.se/third_article.php?id=2009\01\12\319051&qik=rk23fls228n88cpa1401s3skh0

 

Jag har haft ett par dagar där allt bara gått fel, inget har gått min väg. Jag har misslyckats med saker som är totalt omöjliga att misslyckas med, snubblat fram på gatan och rent av varit en fara för mig själv.. Det är tur jag har så fina människor runt omkring som ständigt plockar upp spillrorna. Nu är det en ändring på detta, med start idag. I morgon åker jag till casablanca, ska skrubba mig själv ren och äta hallal.. som om jag inte gör det i abuland.. haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0