Gott nytt år!

Om etihad fick bestämma skulle jag nu befinna mig i Frankfurt och vara bakis med mina kollegor för att sedan ta hem Lena från Sverige. Men så fick jag ögat.. och om jag nu fått bestämma så skulle jag ha åka hem till Sverige! Men då optimisten Louise inte kan trolla (även om jag tappert försökte) så kan hon heller inte skaffa fram biljetter på överbokade plan, eller avgångar som inte ens avgår, och därmed skulle jag missa återbesöken hos läkaren i abu och dr Sodi hade blivit arg.

 

Nu firades det nya året genom att äta gott med mina älskade vänner och njuta av deras sällskap. Jag har aldrig varit mycket för att dricka mer än ett par glas vin på högtider som nyår och jul så den tanken föll mig otroligt bra i smaken. Dagen till ära hade jag bakat små kakor i former som ska garnerades med grädde och röda vinbär. =) Jag älskar verkligen att baka, speciellt efterätter! Kanske har de med den goda smeten att göra?=) haha.. Maggie stod för en ENORMT god tsatziki och sofia med skagenröra och "perfekt rött" kött. Som vanligt hade vi lyckats med allt! 

 

Efter att Maggie gått och lagt sig bestämde vi oss efter mycket om och men, med omsydda kläningar och med mina glasögon(!) spontant att gå till shakira koncerten och den omtalade efterfesten. Det blev en lyckad tillställning, trots att vi var vilse i dimman och nästan helt utan pengar. Det hela slutade i en riktigt bra start på det nya året. Jag och Sofia kom på hur vi kunde lura indierna med kupongerna och vi fick bra många drinkar gratis..Tur var juh det! Dessutom sprang jag på en livs levande cowboy som bodde på en ranch i USA. Jag satt med stora lysande ögon och lyssnade när han berättade om hur de levde. Coolt säger jag bara, det var trots allt en dröm jag hade som liten och dessa filmer älskar jag fortfarande att titta på.

 

 

 

 

 Nyår 2007 =)

 

Så..året som gått.. 

Det finns oerhört mycket glädje men även sorg i det år som gått. Jag har haft dagar där jag varit i mitt dilerium och verkligen kännt att livet omöjligt kan bli bättre än så här. Sen har det funnits de dagar då jag skakat som ett asplöv, helt avskalad från min trygghet och blundat så hårt i hopp om att bli osynlig och försvinna. Jag har upplevt den värsta berg och dalbanan i mitt liv och hoppas att de jag varit med om, för det första aldrig kommer hända någon annan, men framförallt att de satt en lärdom inom mig som jag nu bär med mig till något possetivt. Jag försöker och vet att jag kan dra nytta av allt och en dag se tillbaks och le. Jag vill tro att jag har kommit min familj närmare och insett vilka som är mina riktiga vänner när vindarna blåser hårt och kallt. Nu lät det kanske som ett otroligt.. jobbigt år.. vilket det emellanåt var mitt i allt det roliga. Och/Men med facit i hand står jag här med ett större leende på läpparna är jag gjorde förra året med en helt annan insikt och glädje över livet, vardagen och framtiden. Jag ser fram emot vad 2009 har att erbjuda och önskar er alla en bra start på det nya året. =) 

 


Kommentarer
Postat av: sussie

hej :)

va roligt att du tittar förbi.

nej, ingen kontakt med frida..vet däremot att hon är hemma hos sina föräldrar nu i malmberget. mötte henne o hennes mamma på Coop dagen före julafton!

kram

2009-01-02 @ 13:32:21
URL: http://sussieeliasebba.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0