Gatuhundar i Spanien

Det är verkligen inte ofta jag blir arg eller förbannad. Men bland händer det..

 

Jag råkade se att svt.ses program "uppdrag granskning" ikväll sänder ett inslag om organisationer i Spanien som hjälper gatuhundar. Jag ser verkligen fram emot att se detta. Dels för att jag personligen varit och arbetat på Kims gård i vackra Fuengirola i Costa Del Sol i Spanien med främst för att ämnet "hund" och djurskydd verkligen berör mig in i själen och är en av de få saker som jag verkligen engagerar mig i. Jag såg de klipp som släppts från repotaget och det bubblar av ilska inom mig. Djur ligger mig mer varmt om hjärtat än vad något annat gör då de är båda hjälplösa och förlitar sig totalt på människan eller många gånger tvingas till att göra det. De kan inte tala för sig själva, heller aldrig bli riktigt förstådda och blir allt för ofta orättvist bedömda och hanterade. Jag anser personligen att vi ska försöka hjälpa de hundar som hjälpas kan utan att det går så pass långt att ett lidande leder till ett annat. Hundarna som kommer från dessa förhållanden har genomgått enorma trauman och bör enligt mig inte placeras i hem med barn, utan enbart till människor med stor kunskap om hund. Missa inte programmet, det sänds i kväll kl 8 på kanal 1. Jag väntar tålmodigt tills det släpps på webben.

 

Jag vill även tippsa om en fantasitk sida och en seriös organisation som verkligen gör sitt bästa när det kommer till att hjälpa gatuhundarna i Spanien. En dröm sedan jag var ner till Kim har varit att en dag vara utbildad veterinär och arbeta där som volontär.. Jag borde ta tag i det!

 

http://www.sos-animals.se/

 

 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det finns verkligen ingenting så vidrigt som då djur utnyttjas och behandlas illa. Det är helt ofattbart hur man kan ha på sitt samvete att man gjort ett oskyldigt djur illa. :(

2009-01-24 @ 12:22:55
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0