Lyckliga loppan

Hej och hå, tiden springer i väg. Familjen är äntligen här och jag blir så upp passad att jag borde skämmas. I mitt liv vaknar jag inte numera till ett dukat frukost bord där allt är serverat, det är bra om jag slevar i mig något annat än homedelivery när jag är ensam. Men mamma gör det så husligt med frukost och den "mamma känsla" som bara hon kan göra. Det känns som om jag är hemma i Sverige och jag njuter för varje sekund. Min syster har städat och Benjamin kramas, jag undrar om livet kan bli mycket bättre än så här? Älskade lilla Benjamin föreslog till sin mor att de skulle flytta hit, jag kan inte annat än instämma och hålla tummarna.

Melbourn var succe och Etihad fick som vanligt mycket uppmärksamhet. Det är uppenbart att vårt virriga företag trots allt vet vad de gör ibland. Vi var poppis bland personal så väl som besökare där vi delade ut gratis dryck, mat och lät de få ett smakprov av vår utmärkta service. Vi hade helt klart den vackraste och mest unika utställningen med två våningar och exklusiva blommor och skärmar..för att inte tala om alla oss flygvärdinnor som ständigt fick posera för bilder och ta emot komentarer, komplimanger och mängder av frågor. Det var skönt att faktiskt kunna stå där och vara stolt över det jag gör och företaget.. Det jobbiga var våra vardagstider, jag var illamående och kan åter igen konstatera att ett måndag till fredag jobb inte ens är att tänka på. Jag tror att Etihad skickade mig dit för att jag skulle bli påmind hur hemskt det är, när minnet mitt sviktar.. haha

Jag och sofia hade en helt fantastisk resa med utgång, utsökt middag och lite promenader i den röklagda staden. Jag han inte med så mycket som jag hade hoppats,(galet hur korta dagarna blir när man jobbar till 5) men vi han se lite i alla fall. Jag vet inte vad det är som egentligen varit så roligt under vår resa, om det var vår levande barbara docka som reste med oss, alla esteter i stan eller vår sjuka humor. Men vi har skrattat så tårarna sprutat, kanske är det mest för att vi har samma humor och helt enkelt trivs så bra ihop som de så ofta händer? Vi saknade dock vår Maggot, det var hemskt sorgligt att inte ha med henne..=/ vår trio är aldrig hel när vi är två.. logiskt kanske ?=)

Jag har precis kommit hem från stranden, har legat och grillat mig i solen med familjen, farfar, Robban samt Sofia med vacker syster. =) Jag e röd som en krabba, men lycklig som en loppa =) Nu ska jag vila, i kväll ska jag bjuda familj och vänner på drinkar och god mat.

Livet är underbart! =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vi har det bra vi :-) Puss på dig

2009-02-24 @ 11:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0