Kommer och går..

Jag har flygit värre än en flyttfågel och hunnit vara sjuk och bli frisk igen. I Dhaka glömde jag dessutom mitt HSBC kort i min feber yra, men fick tillbaks det två dagar senare av en ärlig lågavlönad arbetare och en ambitiös crew. God karma kanske finns trots allt tänkte jag och hyllade mina medmänniskor..

 

I dag när jag vaknade fungerade min AC som den ska. Den kanske inte behövs i vårt kalla vinter väder nu (24 grader) men det är skönt att ha den vid liv igen eftersom jag omöjligt kan sova om det är varmt. Till min absolut stora förvåning så saknades något helt annat som alltid ska ligga på handfatet.. Mitt älskade halsband som jag burit sedan barnsben, ett guld hjärta som min älskade far gav mig och som jag aldrig någonsin tar av mer än de gånger då jag flyger. I ren panik har jag sökt igenom hel mitt rum och rivit ut allt från böcker till kläder och vänt in och ut på allt tänkbart, jag har till och med åkt ut till Lena för att verkligen konstatera att "det är borta".. det är spårlöst försvunnet. Jag ringde indierna som varit här och donat med min AC, men det gav mig inte mycket till svars.. Nu sitter jag här helt tom i kropp och knopp och det känns som om någon har knyckt en kroppsdel av mig och inget längre spelar någon roll.

 

Trodde aldrig jag skulle vara riktigt ledsen och fälla tårar över att förlora något materialistiskt.. Tänk att en sån liten sak kan betyda så otroligt mycket. Det här var det sista jag behövde..Jag behöver din kram, akut NU!


Kommentarer
Postat av: elle

Då får du en jättestor kram av mig nu! Hoppas halsbandet kommer fram, ibland har man ju tur...

2009-12-29 @ 15:08:34
URL: http://[email protected]
Postat av: Sanna

yey, äntligen. har saknat att läsa dina inlägg!

2010-01-06 @ 11:51:35
URL: http://sannakarlsson84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0