Denna kväll..

Jag har alltid filosoferat, analyserat och tänkt mer än vad jag tror är hälsosamt för kropp och själ. Det är så mycket i livet, världen och människor som gör mig så otroligt frustrerad. Allt från hur människor behandlar djur, till hur människor behandlar andra människor. Jag är själv kanske inte en ängel i alla fall, men försöker så gott jag kan. Jag förutsätter att alla har ett syfte till sitt handlande, vissa gånger mer genomtänkt än andra. Konsekvenserna faller alltid olika från fall till fall. Självklart har utgången att göra med de olika parternas syfte.. ibland är det för att skada, andra gånger för att kanske rädda sig själv, anledningarna kan vara så många..


Jag har mött så otroligt mycket kloka människor i mitt liv som har sagt så kloka ord, få kan stå för vad de egentligen säger och det är kanske inte mer än naturligt. Ingen människa är perfekt och ingen kan älska allt, men jag tror att om man jobbar på små små kloka ord kan man göra en stor skillnad i vår värld och människors liv. Det finns så mycket människor som sägs vara din vän, säger att de ska finnas där. Det är mycket som kan gå fel i en vardag och många gånger tror jag faktsikt att det går att reparera. Många gånger tror jag att individer ger upp för lätt inom det mesta, förhållanden, karriär eller något så viktigt som en familj eller något de helt enkelt tror på och brinner för. Det finns så många fall där människor slår undan händer som någon sträcker fram...


Denna kväll har jag verligen bott på bloggen, kan det bero på åskan?Jag gjorde ett tappert försök till att springa, men fick avbryta efter 30 min, jag e verkligen inte glad i åskan vill jag lova och här dundrar det som aldrig förr.. Kommer jag kunna somna är nu frågan?


Men nattsudd kan vara riktigt bra, jag tagit tag i att resnat upp min msn, mobil och dator - uppfriskande,, minst sagt behövligt, ett steg i rätt riktning och en lättnad att få det gjort.. Jag har även surrat med vår Sofia, som är så otroligt otroligt saknad. =)

Nu säger jag som Pontus säger, "Jag väljer glädje".. =)

Dax för bokstund =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0