En skymt av venus

Första dagen på det "nya jobbet" gick över förväntan. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite nervös inför vårt möte. men ..där satte jag mig i vanlig ordning, med papper upp över öronen, förberedd på det värsta..full load. Men icket det, bara 8 passagerare och jag andades ut.. =) tills vår Cabin Manager snällt informerade om att jag skulle bli checkad på flygningen.. GULP! varför på min första IS flight?! 

 

Det var lite förvirrat till en början, jag har verkligen ingen aning om var sakerna finns och det är en enorm skillnad att jobba och ständigt fråga var jag kan hitta så enkla saker som koppar eller glas när det i vanliga fall är MIG de frågar och jag har sten koll på läget. Men jag hade en söt gally och härliga crew som var oerhört hjälpsamma och förstående. Jag lärde mig massor på vägen dit och det flöt mer smidigt redan nästa runda. =) Det här kommer bli roligt när jag får mer snurr på karusellen.. det känner jag på mig. I morgon är det dax för munchen och förhoppningsvis en "oktoberfest". Jag hoppas att jag har samma tur med loaden.. men jag tvivlar. Det blir en ny utmaning helt enkelt =)

Min checkning gick alldeles utmärkt och jag blev förvånad över hennes värmande ord och fina komentarer om mitt arbete. Hon tyckte dock att jag var lite förvirrad vid förberedelsen av flighten, vilket hon å andra sidan hade helt rätt i och full förståelse för. Jag var nöjd och det var tydligt att hon var detsamma.

 

Jag hade turen att ha en så kallad A possition, vilket innebär att jag inte har ansvar om ngn dörr. Jag tog tillfälle i akt att sitta inne hos piloterna under landning, då det var bra länge sedan jag gjorde ngt sådan. Jag måste verkligen säga, att när jag flyger..sitter och funderar (vilket jag ofta gör) så kan jag bara konstatera att jag stormtrivs. Känslan är helt obeskrivligt och jag är så fruktansvärt lycklig att jag tog chansen den där dagen för 1,5 år sedan och for iväg på denna resa. I natt när vi landade satt jag och tittade ut på himlen, alla dessa vackra stjärnor, som aldrig lyser så klart som de gör när man är så högt uppe. Jag fick se planeten venus och nere på marken passerade vi Iran med alla deras brinnande oljefält och vackert dekorerade privata öar.. När vi sedan nådde Dubai kunde jag njuta av den upplysta palmen, de höga byggnaderna och samtidigt få se 3 andra plan gå in för landning. Det är som en förtrollad värld och alla dessa ljus i olika färger får mina ögon att fastna. Jag önskar jag hade en kamera som kunde dokumentera det jag fick se, men det skulle ändå aldrig visa ett rättvisbild och de flesta av bilderna blir sparade som vackra minnen. =)

 

Nu ska jag försöka sova så jag orkar upp i morgon, jag har lite saker att fixa.

Var rädd om er.. =) Jag tänker på er och undrar hur ni har det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0