Intryck

I dag promnerade jag i vår stad som inte alls är byggd för det. Jag vet inte HUR många taxi bilar som ville att jag skulle åka med, varför stannar det aldrig när de behövs? Det har varit en disig dag i abu dhabi och det kan kanske klassifieras som en dålig dag i Sverige? Det är fortfarande väldigt varmt ute, men sandmolnen ligger tjockt över staden just nu. Jag gillar när det är lite dis, temperaturen sjunker aningen och det känns att en ny årstid är på ingång. Den stekande solen blir lite skymd och det är inte lika plågsamt att vara ute för stackars lilla värmekänsliga Louise. =)

 

När jag var hemma igen och skulle gå in i vårt hus får jag syn på en liten pojke i kanske 11 års åldern som står, helt naturligt och röker en cigarett. Jag fick verkligen titta en gång till innan jag svalde, bet ihop och gick in genom glasdörren med bilden fast på min näthinna. Jag ville verkligen bara gå ut och bryta sönder ciggaretten och hade så gjort om de inte vore för att han var en lite local unge. Jag tror aldrig att jag kommer förstå mig på det här landet, barnuppfostran som råder och den nonchalanta attityden till framförallt söner. Det var en väldigt sorglig syn som tyvärr är vanlig..

På väg till alwada mall lite senare på dagen passerade jag det stinkande soptunnorna, även denna gång fick jag bita ihop och jag var nära att lägga fram en liten peng. Tyvärr hade jag bara stora pengar på mig just då och denna donation klarar inte min ekonomi för tillfället. Där stod i alla fall en mager man och packade sina kartonger likt ett höghus på cykeln. Jag ser han så ofta stå där, alltid samma smutsiga kläder och samma solbrända slitna sammanbitna ansikte. Jag undrar vad han gör med alla kartongerna och var han bor. Jag undar verkligen när han fick en dusch sist eller tvättade sina kläder. har han någon som saknar han när han är borta eller är han helt ensam? Kan en människa verkligen klara sig i det här landet utan tak för huvudet? Det är sorgligt att se klyftorna som är så skarpa.. Sverige är ett väldigt fint land när man ser det i ett perspektiv.

 

Det är mycket tankar i omlopp och jag borde kandke focusera på studierna. Vår fina middag igår som farfar arrangerat, i hopp om att binda oss svenskar ännu mer samman och njuta av Fridas sista tid, bjöd på viner från Etihads exlusiva utbud och vi spenderade mycket tid för att komma på hur han kommit åt dessa viner. Det visade sig att han fått dessa som gåva och bjöd på dessa såväl som otroligt gott kött med potatis gratäng och bea sås. Jag var bra överasskad att se han vid spisen och änn mer förvånad över att maten smakadebra. Starkt jobbat där!  =) Jag är stolt och så otroligt tacksam.

 

Jag for hem tidigt och somnade sent, men vaknade i alla fall inte bakis. Det var skön.. I dag har jag verkligen bara vilat, slappat och avslutade dagen med Bion 88 minuter. Klart sevärd film!

 

Nu ska jag vila.. min kropp behöver det! =) 

Var rädd om er!


Kommentarer
Postat av: Danne

saknar dig min vän....

2008-09-20 @ 14:58:43
URL: http://triplx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0