Förändringar

Nu har klockan snart hunnit bli 11 igen och jag som lovade mig själv så dyrt och hederligt att ligga i sängen och sova före kl 10 i dag. Skolan är verkligen mycket just nu ochd et fortsätter att fult överasska oss med stora prov. Jag kommer nog aldrig förstå mig på deras studie ide men det är väl bara att gunga med i båten som vanligt. jag ösnkar bara vi ahde ordentligt material att studera av och lite fakta som varar mer än en dag innan de ändras. Jag antar att de är så det kommer vara ett bra tag till innan de kommit fram till de "perfekta" sättet att jobba på. I morgon är det dax för två stora nya prov, praktiskt och skriftligt. Denna gång känner jag inte att jag har samma koll men det ska nog fungera ändå.. jag brukar lösa det på ett eller anant sätt ;)

 

Förändringar är inte bara till det sämre alla gånger, jag umgås nu med flickorna och gamla vänner mer är jag gjort på väldigt länge. I dag åt jag middag med cassie och vi hade en riktgit trevlig studie stund hemma hos henne. Väl hemma igen, vilket bara är en dörr bort, var Fridas rum så gått som helt tomt och jag kunde inte längre hålla tårarna borta. Det är en mycket mer tråkig förändring måste jag säga.. Väskorna står fint packade och det nästan ekar när jag kliver in i rummet. Hennes blommiga säng är lika välbäddad som vanligt och de små tavlorna hänger kvar på väggen. Bortsett detta så är det kalt och kallt.. jag tror inte jag kommer att förstå hur tomt det egentligen kommer att bli när en av mina bästa vänner, min familje medlem åker. Alla stunder vi haft på balkongen, svamlat om araberna och dessa eviga böner. Alla eftermiddagar vi kört vänner race, kollat på någon tråkig film och matat igenom livets alla frågor. Jag kommer sakna våra romantiska middagar med tända ljus och vin.. För att inte nämna våra bakis dagar med burger king, samma order, samma dryck, samma tid och samma panik att ha det NU.. =) Här nere binder man en mer speciell relation till sina vänner, livet är mer intensivt, standarn och upplevelserna unika och annorlunda. Det är svårt för de som inte bott här eller levt i samma kultur, livsstil och med samma galna företag att verkligen förstå den glädje som finns, men samtidigt de frustreringar som dagligen testar ens tålamod. Nej du Frillan.. Du kommer att lämna ett enormt tomrum efter dig och jag är verkligen tacksam och glad att vi lärt känna varandra. 

 

Det är dax att ta mig själv i kragen och gå i sänge.. nattdjuret i mig ska inte få vinna! ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0