Länge sedan sist..

Det var länge sen jag skrev, orken har bara inte funnits där.. kanske inte tiden heller.

 

Malin har varit hos mig, kan nog inte beskriva hur rätt i tiden dena lilla glädjens virvelvind kom till mig. Vi har haft dagarna fulla med aktiviteter, prat och mycket skratt. Vi han med allt från att se abu land till dubai och en liten snabb tripp till kina och muren, shopping och nya vackra res minnen. Vilse i peking var ungefär som att vara vilse i vietnam.. men nu har jag lärt mig, aldrig tappa eller ge bort adress lappen..aldrig igen.. =) Det är så härligt att dela resminnen med någon, inser verkligen nu hur mycket det betyder att se världen med någon jag känner och inte olika kollegor för varje resa. Det har varit ett annorlunda sätt, jag har verkligen rest "själv".. Nu vill jag bara på en längre tripp, se något nytt med någon jag verkligen vill dela minnena med. Det är inte lika ironiskt och hysteriskt roligt när man klätt upp sig för att åka och äta peking anka kl 23 på kvällen om man vore själv, inte heller att gå på kinesisk kareoke och bli utpekad för att vi förmodligen var de enda vita som besökte de skrikande sångfåglarna på en lång lång tid ( som dessutom nästan blev bra efter ngn timmes tvångs lyssnande...) =) små små minnen, många många interna skratt.. =) 

 

Det kändes så fel, så overkligt och tomt när Malin skulle åka hem igen.. tiden går för fort när man har roligt och jag vänjer mig bra snabbt att ha de jag älskar mig nära. Alla tyckte det bästa vore om hon flyttade hit.. och jag var inte seg på att stämma in. Det är gånger som dessa jag verkligen slås av tanken vad jag gör så långt borta när en riktiga glädjen i livet finns i människor jag bryr mig om. Mitt jobb och liv är underbart, men aldrig så bra som när jag har någon jag bryr mig om nära. =)

 

Samma eftermiddag som jag lämnat Malin, med en klump i halsen, köpte jag en biljett till Bangkok och underbara thailand. Vad kunde bli bättre än en resa till 2 gamla resekompisar, massage, thaimat och fina bikinis ett par dagar? jag njöt! =) Jag önskar bara att de inte var 2 dagar utan kanske 2 månaders som jag var där,, det är dock lite lustigt hur tiden i thailand alltid känns längre än den är. Två dagar i abu bara flyger förbi, 2 dagar i thialand är mer av en njutning.. jag älskar de fördelar jag har i mitt yrke, jag e lyckligt lottad som har alla dessa förmåner.

 

I morgon ska jag till sidney igen, vet inte hur många gånger jag varit där. det ska bli roligt i alla fall =) den är lång och denna gång kanske jag inte behöver dö av trötthet när jag gör något.. =)

 

Kika in på min krativa systers bogg, hon syr jätte fina saker till barn. Jag är stolt, super stolt!

http://www.teckotecko.blogspot.com/

 

Dax att sova..! Var rädd om varandra.

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Josefine

bilderna finns på www.costellazione.pixbox.se ;)

2008-11-02 @ 17:41:38
URL: http://emjowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0