Natt tankar..

Jag har verkligen mött otroligt mycket människor på min resa i livet, när jag samtalar med vissa av dessa, oftast bra mycket äldre än mig själv,  så kan jag inte sluta förvånas vilket utbyte jag har av tankar och filosofier. I går mötte jag den fattigaste människan någonsin mött, men med det största leendet jag sett. I dag mötte jag förmodligen den rikaste person jag någonsin kommer att möta.. men med det mest falska leendet jag sett. Det är så mycket tankar.. och allt mer ofta känner jag mig som 90 årig äldre dam i huvudet i min lilla 24 åriga kropp.


Människor man möter kommer och går och jag har insåg för länge sedan att de som en gång gjort ett starkt intryck kommer för att stanna för alltid. Känslan av trygghet är något jag saknar och ständigt söker efter och inser allt mer att den måste finnas inom mig. Känslan att låta de personer som berört mig försvinna i något difust facebook mönster där jag spanar på deras liv från distans exicterar inte i min värld.. ändå händer det. Det går nog inte en dag utan att jag ägnar en tanke på de människor som i dag står mig nära eller en gång gjorde. Jag kan lyssna på låtar, eller känna en doft och bara le åt minnen. Ibland kan jag inte sluta fundera på hur saker och ting sett ut om jag tagit andra vägar i livet, men å andra sidan vet jag att jag förmodligen varit olycklig och stampat på samma mark och resultatet sltat desamma ändå. Jag har nog alltid varit och kommer alltid vara det jag önskat, en liten fågel.. skillnaden är att jag inte längre lär mig att flyga själv utan numera flaxar för fullt mot ett oanat mål.


Det är lustigt hur ens livs trygga tillvaro kan slås undan med små hackande slag tills man faller och har svårt att finna stödet och styrkan att stå upp igen. Jag kommer aldrig förstå mig på folk helt och den tanken är frustrerande nog.. Det är fantastiskt hur ett litet paket med ett vykort och favoritchipsen kan lyfta en människa så högt att tårarna inte går att hindra.


God natt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0