tankar i toronto

Hej.. =)

Just nu ligger jag i sängen i toronto, fick ett samtal från en av våra kaptener som undrade varför jag inte kom till gymmet och som skulle försäkra sig om att jag tog mig upp till vår middag med alla crew som orkar. Jag är super trött efter denna 16 timmars arbetsnatt var jag dessutom inte kunde somna på min rest.. Jag ville egentligen bara vända mig om och ignorer den hemska signalen som störde min sömn, men et gick inte. Hotell är bra på att ha otroligt hemska ringsignaler, höga ar dom oxå. Jag vill egentligen bara sova vidare tills jag vaknar, men det blir nog bäst om jag går dit. Jag vet hur jag fungerar, trött som en björn.. men sen vaknar jag,,,pigg och vill göra ngt ..och då e alla borta. Jag är lite less på att resa så här..

 

Toronto är fint, här har jag varit förr. Det ligger mycket tankar i luften, men jag gräver ner dessa och blickar frammåt.

Jag hade hoppats på snö, massor av snö.. att få se vacka toronto täckt i vitt och samtididgt få en känsla av vinter och hem. Jag hade sett fram emot lite snöänglar och ett fruset niagarafall med en skön julstämning i staden.. jag får nog räkna bort allt utom julpysslet, tror jag... Som vanligt klev mina kollegor av planet och det första de säger är.."ooo its to cold" varför åker de hit då? jag älskar kylan och vet så många som ville komma med.. jag suckar bara och går vidare. Fick en mug i huvudet ombord på planet i dag, det finns så märkliga typer.. och jag tror etihad har anställt de flesta av dessa. i dag bestod mina krew av 65 procent överviktiga som klagade på sin vikt samtidigt som de åt en slev grädde med glass och supersötat sylt.. jag orkar inte ens bry mig längre och de märkor nog detta.. "how do u do to be so thin". ..thin e kanske inte ordet jag hade valt för att beskriva mig, snarare normal.. frågan e vad dom gör för att inte vara det? Sen tappade hon, tjockisen, som sagt muggen i huvudet på mig som går i 1000 bitar..får lite panik och börjar torka golvet.. GOLVET!? haha.. jag kunde inte låta bli att skratta.

 

Nu ska jag duscha, de väntar på mig.. och jag väntar på att få komma hem så jag får möta Daniel och Patrik! =)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Nej, men hej! Vad roligt att du bloggar. Spännande att få höra allt du har för dig nu. :D



Och ja, det är verkligen sorgligt att hon skulle dö. Det kom så plötsligt. :( Morfar är helt uppgiven idag, och till råga på dog en av deras bästa vänner någon månad därefter, så han har det tungt nu.

2008-11-20 @ 02:34:11
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0