vackra vackra värld

På min standby fick jag munchen, med blandad förtjusning. Jag har nämlgen en i slutet av månade och de tyckte jag skulle räcka gott. Jag har aldrig varit här förr, men tänkte att om jag bara åker dit och njuter en gång så kommer jag vara nöjd. Dessutom förstörde denna lilla tripp min vattenskoter tur och planen att komma i tid till Lenas födelsedag. Men nu är jag bra lycklig och vill inte att dagen ska ta slut.

Jag somnade som vanligt väldigt gott efter att ha landat i ett nytt land med nattarbete bakom mig. Jag vaknade fridfullt med lite sol i ögonen av den lilla ljus strimma som trängt sig in bakom gardinen. Det är kanske inte så ovanligt med tanke på landet jag bor i, så av ren vana, funderade jag en stund på om jag skulle gnugga sömnen ur ögonen och orka kliva upp eller helt enket ligga kvar. Jag bestämde mig för att kika på vädret i alla fall. Det var som att kliva ut i edens trädgård (hoppas jag i alla fall)..

Munchen är fantastiskt grönt, nog bland de grönaste jag sett i hela mitt liv. Etihad har hyrt in sig på hilton som ligger strax utan för centralastaden. Det blomstrar runt om, vår blommorna har kommit fram och står ståtligt på gräsmattan, som skuggas lite här och där av de gamla träden. Den lilla floden som rinner strax utanför inger ett lugn och solen får mig att vilja springa ut. Jag tog en planlös promenad i parken och hamnade i någon typ av china gård var det var massor av människor som njöt av vädret, mat och dryck. Jag log för mig själv av lycka och glädje där jag strosade runt i mina tankar och sprang plötslit på två jätte vackra polis hästar. Vilket fantastiskt jobb de ska ha, rida runt hela dagarna i detta vackra landskap.. Det är bara så svårt att tro att det här händer något kriminellt.

Jag vet inte varför den här staden gjorde mig så lycklig. Det sprudlar inom mig och jag fick energi som givet från ovan. Jag gick och gick och gick, lite vilse så klart, men sprang tillslut på en supermarket, som jag hoppats på. Jag inhandlade fläskkarre, ravioli, saltgurka och finskuret skink pålägg samt massa varmkorv. Som vanligt blir jag lite väl exalterad och tänkte inte på att jag kanske skulle promenera hem med allt detta sen. Nu saknades Lenas starka armar vill jag lova.. haha

Nu ska jag skutta i duschen och möta upp alla crew för att njuta av lite gott vin och mat i den sköna vår solen.

Kommentarer
Postat av: josse

Heeeej vännen! ja håller mig uppdaterad om ditt liv på din blogg ska du veta! var så himla lägnesen vi sågs nu och jag har ingen aning om när det blir nästa gång? är iaf hemma hela sommaren. hör av dig! puss o kram josse

2008-05-11 @ 20:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0