Bed of roses

För mer än ett år sedan så tog jag beslutet att åka ner till Abu Dhabi. På dallriga ben tog jag steget ut i vida världen på ett sätt jag aldrig gjort förr och öppnade mina små blå ögon för folket, fattigdommen, rikedomen, världen och livet. Jag omvärderade pengar till upplevelser, upplevelser till lärdom, sorg till glädje. Jag har insett saker som jag aldrig kommer kunna läsa mig till och de minnen som skapats här är många gånger ofattbara. Jag har fått ordentligt mycket skin på näsan och skrattade för första gången så mycket att jag grät. Hela jag har förändrats till något mer positivt om jag refererar tillbaks till mig själv, vänner och familj - och allt barn svammel är borta. I dag uppskattar jag små saker, små låtar, små ord, små händelser på ett sätt jag aldrig gjorde för.. En sån enkel sak som att dricka vatten ur kranen eller en promenad i naturen får mig att sina av lycka..

I dag var det en nostalgi dag. Självasete Bon Jovi spelade i Abu Dhabi, mitt i palatsets trädgård. Det var tusentals människor som samlats för att se denna musikaliska gåva som givit oss så mycket minnen under åren. Folket sjöng med, stämningen på topp och Abu dhabi visade upp sig från sin vackraste sida.

Bed of roses, det är precis vad jag fått i verklighten, orda grant och mer hypotetiskt sett. Ett glädje rus, en tanke stund och ett otrolit djup i livet.

"I´m blessed"  som folket brukar säga. ;)


Kommentarer
Postat av: Danne

jaaa tänk vännen om du inte haft en sån sölig kompis som tar sån tid på sig när han ska fixa sig för promenad...då kanske du inte hunnit slå dig ner i soffan å råka surfa in på den där sidan där du hittade jobbet.......hihi

Man märker att du mognat gumman....... på sättet du beter dig, ssker du säger å skriver........... kramar om!!

2008-05-20 @ 23:40:49
URL: http://triplx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0