Shake it på Shejk ön

Det händer mycket nu när famijen är här och jag borde kanske överväga tanken att jobba som projektledare, researrangör eller helt enkelt Abu dhabis fixar flicka.

Jag tog med familjen på en båttur runt i dubai som visde oss palatset från alla vinklar och vrår, vi fick verkligen se hur de bygger ut, upp och om hela landet vilket jag aldrig sett förr. Det var en spännande båtresa var vi mest bara glodde, glodde och glodde. Det blev inte mycket av till att snorkla som vi först tänkt oss. Efter detta, när vi väl var i land, lämnade vi systrarna på Sheratons fina pool område medans jag och mamma packade om för öken safari. Vi blev upp plockade av en arab och körde rakt ut i öknen. Där fick vi rida kamel och hälsa på kamel babysarna på farmen, så otroligt fina dessa djur är.. =) Jag blev helt varm i själen och ville helst bara stanna där hela kvällen. Men araben hade bråttom, han skulle ta med oss på en åktur som hette duga i dessa jeepar. Vi for upp och ner för höga sand dyner, ner på sne med ilen och som en galning upp igen. Sanden sprutande och vi höll andan.Jag brukar inte bli rädd för fart och fläkt men jag satte faktsikt hjärtat i halsgropen mer än en gång och jag forstod snabbt varför lilla Signe tvingades stanna på campen. Efter detta äventyr åt vid en god buffe, njöt av stjärnklar himel och tittade på en magdansö. Vi åkte snowboard i sanden, vilket inte alls är så fartfyllt som det låter, men totalt utmattade var vi när kvällen väl var över.

Vi har även hunnit med en tur till shejkens sons privata ö och festat loss. Ja, de flesta i alla fall. Jag hade standby ända till ett på natten och hade nog mest koll på farfar som helt gick ner sig och somnade tidigt på massagebänken. Att komma ut till ön var helt klart en upplevelse, trots att vi nu börjar bli väldigt bortsäkmda gällande rikedom.. Det är faktiskt inte mycket som förvånar mig längre.. men jag kan inte ljuga och säga att jag denna dag gick hem utan att var aningen lyriks över något galet som hänt.

Stället för det första, var en ö med utsikt över vackra upplysta Abu Dhabi (En del sa att de påminde om Maldiverna). Golvet i lilla lobbyn var i grön marmor, världens dyraste marmor och golv, vilket kanske kan förklara vilka enorma pengar dessa människor besitter och hur resteraden delar av ön kan tänkas se ut. De noga ditplanterade palmer vajade i kapp med musiken, vågorna slog mot strandkanten och ljudet från vattenskotern och skratt donade runt hörnet. De vackra gäst bungalows, med glasväggar och utsikt över havet, var fyllda med förväntansfulla vänner. I händerna byttes den ena drinken ut mot den andra, antingen i baren i poolen eller i Lobbyn. Polen och bubbelpolen med fattenfallet blev ett bra ställe att svalka sig på om dagen och värma sig i om natten. Men mitt i den sköna stämningen, bland dans och glädje smattrar en helikoter förbi över huvudet på oss. Vi förstod ganska snart att det var Sheik sonen själv, men tänkte nog aldrig att han skulle landa där med sitt harem av brudar och en drink i sin hand. Plötsligt kryllade det av betjänter som sprang för att passa upp oss. Till en början var väl alla mer eller mindre lite stela av de fina besöket, men då vi snabt insåg att han var precis lika galen och obrydd som oss så släppte folket loss helt och plötsligt var vi inne i hans paltast och svansade runt. En gigantisk mat buffen flögs in och bestod av allt tänkbart, en hamburger hörna skapades och det åts flitigt med händer direkt från buffen eller med bestick från tallrik...vem brydde sig egentligen, det var juh bara vi.. =) Sprit tillgången ökade och kamerorna åkte bort..

Dagen efter vid soluppgången var festen fortfarande i gång och i dag är jag väldigt glad att jag hade standby natten innan. Mitt huvud gör förmodligen mindre ont än många andras och min solbränna har äntligen börjat komma tillbaka.

Nu ska vi åka ut och sova hos en god vän, titta på film och slappa på bakgården i morgon. Sedan bär det av till ett vackert Zoo i gröna Al lain. Det kommer gå bra för mig och mitt prov i övermorgon.. *harkel*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0