Duktig skolflicka

Skol-dax igen, tiden flyger i väg och så kändes det som om kunskapen oxå gjort.. Mycket att uppdatera..

Vi ska nu frächa till minnet och uppdatera oss efter ett år i luften. Efter att ha jobbat under air malta och deras europeiska regler i över 4 månader, med nya procedurer, nya flygplan, nytt nytt nytt nytt och allt bara är annorlunda, väldigt annorlunda så var det här bra förvirrat för mitt lilla huvud som vilat en längre tid.

Halva min klass klarade inte provet (Alla som fick underkänt har samma nationlaitet.. vad den informationen nu spelar för roll vet jag inte riktgit men.. kan juh knappast vara en tillfällighet , eller?;) ..), två personer klarade inte heller omprovet och dessa stackare får gå om grundskolan utan betalning. Väldigt tråkigt för dessa individer. Men å andra sidan tycker jag det är otroligt bra att Etihad tar till hårdhanskarna för en gångs skull när det kommer till säkerheten och slappheten bland crew. Själv var jag den enda som fick 100% rätt och var väldigt lättat och stolt över mig själv. Proven rent av regnar in och på mindre än 3 dagar har jag avverkat det dubbla antalet prov.. hektiskt tempo och jag är helt utmattad. I dag gjorde vi ett till prov med 50 frågor, jag har inte ens hunnit öppna boken men lyckades bra ändå med enbart 3 riktigt klantiga slarvfel..

Det är jobbigt med vårt ostrukturerade företag. Det som står i böckerna stämmer inte med verkligheten och lärarna ger en tredje version. Baby fel som förmodligen har större konsekvenser uppe i luften, än vad de förstår nere på marken. Det har varit mycket diskutioner under dagarna, väldit mycket har kommit upp till ytan och vi fick i alla fall reda på varför vår markpersonal och check-in personla är så otroligt inkompitenta på deras arbeta och ständigt gör ordentliga fel gällande olika områden. - De har ingen utbildning, inte ens en kurs!SÅja, Grattis..fortsätt plocka upp folket från gatan.. ni som varit här nere förstår nog vad jag menar ;) Haha..

Men varför är jag inte förvånad?=)

Familjen har mest hängt på stranden och shopping center. Mina systrar har gått om mig i solbrännan, vilket är måttligt irriterande.. men =) Det verkar gilla Abu Dhabi, vilket glädjer mig och ger hopp för nytt besök..=)

Mamma och jag har nu bokat biljetten tillThailand och ner till Malin, vi blir där en vecka innan vi återvänder hem till Sverige en vecka..
Nu har även den stora sugisen Rocko dött, mamma tröstar med att de kan ha varit åldern på baouta fisken. Själv börjar jag ana en revansh från guldfiskarna - som indirekt bidrog till att Doris en vacker dag dödades hansynslöst och Nu kanske Doris hämnas på mig, bara för att hon åkte i soptunnan? ..urs, jag skäms!

Nu ska jag sova, en lång dag i skolan väntar.

Kommentarer
Postat av: Karma

Doris hämnas på mig, bara för att hon åkte i soptunnan?

Fan vad illa!

2008-03-27 @ 13:30:10
Postat av: Sandra

Kikar in till din blogg.... alltid lika kul att läsa.

Svårt med all utbilding på engleska?
Skulle jag tycka iallafall. Klart det kan bli missförstånd.

Lycka till med alla prov!
Kram S

2008-03-27 @ 19:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0