Den som vantar pa nagot gott..

..vantar aldrig for lange..
och visst stammer nog det manga ganger.

Men nu har jag varit i tjanst med uniform och hatt pa i over 12 timmar och bara vantat, vantat , vantat.. pa att planet ska bli fixat, eller att vi ska fa information om VAD som hander har i Doha. Min dag som bara skulle vara 4 underbara timmar blev helt plotsligt otroligt lang.

Det ar konstigt hur jag blivit van vid att leva utan information, hemma hade det KRAVTS information, kompensation och ledig dag efter detta. Jag kan satta nastan hur mycket som hellst pa att jag kommer masta gora min flygning till Damaskus i morgon pa morgonen, sa lange jag bara har 11 timmar vila.

Sa varfor denna vantan?
Vi fick hydraliskt problem med motorn nar vi akte till Doha. problemet fanns redan i Abu Dhabi men  fixades tydligen, uppenbarligen inte korrekt. Detta problem innebar att piloterna inte kan kontrollera planet som normalt och de ville darmed inte ta risken att flyga tillbaks da vi redan anvande oss av backupen pa vagen hit. Sa nu sitter vi har i Doha och bara vantar pa att fa aka tillbaks..men vantan blir nog lang da vi inte ens kunnat gora en test runda an.. SUCK.. Ett hotellrum tack!

Tack och lov har jag juh en underbar cabin chef som ar svensk med mig pa resan och vi har skrattat gott at bade det ena och andra, och tack till Loungen som ger oss gratis mat och dryck. Antligen har jag fatt gotta mig i det som jag sa manga ganger undrat vad det egentligen ar.. De dar dorrarna ser alltid sa spannande ut och manniskorna som gar in ser alltid sa viktiga ut.. Men ahr inne ar det bara massa vackra mobler, Gratis mat, internet och massagestolar.. Det finns filmer och radio, ett konstigt ljus och allt for att roa manniskor en kortare stund. Fast vem lessnar inte efter 9 timmar? Och sa imponerad ar jag faktiskt inte... vilken bevikelse.

Bitter ar jag over att jag inte tog med min Etihad manual sa jag atminstone kunde studera.
Solen skiner inte over Etihad idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0