Tiden springer och jag betalar 2 kr litern

Här springer tiden iväg och snart är jag hemma. =) Kommer precis lagomt til lLuleå kalaset och hoppas på en kär återträff med gamla och nya vänner. Inser att det e många jag tappat kontakten med genom åren och det är alltid lika roligt att mötas på dessa hemvändarkvällar. Min och Idas lasse kväll är klart bokad, förhoppningsvis kommer en gammal barndomsvän ner från Gällivare och sen har vi ju alla andra underbara människor som jag bara längtar efter att få krama om.

Dagarn flyter på här i abu, jag flyger äter sover och slappar.. mest slappar ska jag nog erkänna. I dag tog vi jetskin ut på havet och for till någon öde liten ö. Egentligen är det nog någon shejk som äger den då det fanns ett övergivet hus, plamer mm.. Tyvärr dör juh växligheten här nere i hettan ganska så jätte fort om de inte får vatten.. så typiskt att de inte tar hand om de vackra de har planterat.

Detoxen går bra, (bara så du vet Elle) =) men brännan är det värre med. =(

Såg på aftonbladet att bensinen hemma nu kostar 14 kr.. det e skandal då vi i abu dhabi bara betalar 2 kr.. nästan så jag skäms. Funderar fortfarande på om jag ska köpa bilen eller inte, men då binder jag upp mig ett år till här, klart värt dock om jag tar hem den sedan. Har i så fall köpt bilen för mer än halva priset jämfört med hemma, men kommer jag ha råd att köra den.. haha. Men å andra sidan tvingas jag mer eller mindre att stanna här och tvång är något jag aldrig någonsin gillat...  

Nu ska jag packa, åker till Toronto på en mini semester. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0