Jakten på den perfekta brännan och kroppen

Jag och Sofia beslutade oss för att förbättra på, eller helt enkelt, få den bränna som rent av LYSER med sin frånvaro. Abu Dhabi har äntligen blivit klar med sitt projekt att bygga ut landet lite mer och skapa en ny strand vid vår vackra cornich. Sagt och gjort. På mindre än ett år har landets form ändrats, nya restauranger öppnats och ett ex antal nya vakter fått nya arbetsplatser. Det finns duschar, livvakter med baywatch bojjor, visselpipa och den perfekta solen skiner troget. Trots detta valde vi att satsa på vårt gammla hak där vi började våra soliga dagar för snart ett och ett halvt år sedan - Public beach. Det måste vara "Folk tomt nu när den nya stranden öppnat" tänkte vi och packade handukar och matsäck. Varmen slog emot oss när vi öppnade bil dörren och lunchen avnjöt vi inne i bilen. När vi traskat ner till stranden upptäcker vi till vår stora fasa att det kryllar av indier och pakistanier... Vi plaserar oss strategiskt brevid den enda vita man vi kan se och skymtar i samma stund ett 30 tal vitkädda pyjamas män som minst sagt kom travande mot vårt håll. Vi röck lite på axlarna och sprang ner mot vattnet.. Det tog ca 10minuter innan vi var omringade och ca 30 sekunder innan vi var de som travande iväg mot bilen... Det fick helt enkelt bli den nya stranden där vakterna ser till att alla har badkläder på sig och beteer sig mot sina medmänniskor. Abu Dhabi har tyvärr fortsatt i samma dåliga anda som med myckat annat som byggs här nere, fusk. Allt ska gå så snabbt som möjlig och det resulterar ofta i att saker blir lite halvdant gjort. Den nya stranden minst sagt skiner med alla glans, men under ytan är det lerigt och vassa stenar.

Jag försökte vila lite, men misslyckades och påbörjade min resa till karachi väldigt trött samma natt. Med min enorma otur var blev vi försenade i över två timmar för att vår underbar markpersonal råkade skicka fel passagerare ombord på planen och vi hade minst sagt ett projekt att lösa detta mysterium.

I dag skulle jag ha vaknat tidigt för att sola, men sov bort halva dagen - helt utmattad. Jag lurade med mig Sofia till Abu Dhabi mal för att köpa en ny laddare till datorn då min språlöst har försvunnit. När det kom till min vetskap att sladden kostar 1000 svenska kr så bestämde jag mig för att leta efter orginalet en dag till.. hahah däremot hittade vi massor av spännande saker i alla rea butiker, självklart de plagg som inte var på rea. Jag insåg när jag stod där med alla mina påsar att jag mycket väl hade kunnat köpa den där kabeln i alla fall..hmf.. Vi passade öven på att kika på bio filmen "the long weekend" var säkerligen halva filmen var bortklippt. Det blev en hackig film och resultatet - ' inte alls så bra. Vi sprang även på en detox kur som vi inhandlade och idag börjar vårt nya liv. Sofia har fint introducerat mig till Pilates världen och vi får se var det här slutar. Det vore kanske bra att börja göra något med kroppen så den inte helt förfaller..

Nu ska jag gå hem och sova, i morgon har vi skola.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men gumman, det vet vi ju alla att det där med detox kanske inte riktigt är din grej ;) haha. Men lycka till! du fixar det den här gången!

2008-07-12 @ 22:50:22
Postat av: elle

å det var ju såklart jag som skrev det där :)

2008-07-12 @ 22:51:02
URL: http://ellesblogg.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Alltid lika intressant och spännande att läsa om ditt flygande liv nere i värmen.



Vilken skillnad från mitt flygande liv.



Lycka till med allt.

Kram

2008-07-15 @ 22:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0