annorlunda värld

jaha, nu sitter jag häri soffan igen och ångesten över studierna är väl aningen mindre på dagen än natten. Jag hittade, efter flera timmars sökning, någon intressant i skara och mejlade iväg ett litet brev till en studievägledare. Det var om djurskydd mm..  men hur mycket jobb finns det inom det området egentligen? Det får nog bli mänskliga rättigheter istället om vågarna bär åt det hållet,  vore toppen att läsa utomlands, så mycket vet jag.. egentligen borde jag satsa på ekonomi, då jag ärså besatt av att kunna röra mig mycket på fritiden och inkomsten måste var aningen högre, för att göra mig nöjd.. men jag kommer vara grymt uttråkad på jobbet och frågan är vad som är viktigast..att trivas på jobbet, eller tjäna massa pengar oh hata det jag gör? hmm.. fast å andra sidan får jag kanske en bättre fritid..nåväl, måste lägga det där på hyllan. Skaffa ett mål till hur länge jag ska vara här och bara önska att det hela en vacker dag bara kommer till mig.

I går åkte jaguaren,  jag och min kära pilot vän till Ikea i dubai för att investera i svenskt godis o äta gott. Självklart hittade jag annat som jag lätt kunde lägga pengarna på och investerade glatt i ett varmt duntäcke som ska värma mig om natten i det kalla ac rummet, med tillhörande påslakansätt. Väldigt fint blev det hela , måste jag säga. =)

De invandrande nationaltiteter som tagit sig till dubai för att jobba är lite märkliga, Ja egentligen är dem det generellt här nere. För att nåmna något som förmodligen händer dagligen så kan jag berätta en liten historia.. Jeepen som råkade gå sönder i en olycka skulle äntligen hämtas från verkstaden.. personen i fråga som nu hade tagit hand om fallet hade nu bytt hela dörren, drag kroken, ko fångaren och dessutom lackat om HELA bilen. Det egentliga problemet var bara en lampa som skulle bytas ut. Det är kanske bara att tacka och ta emot och glädjas att jag inte är den som äger försäkringsbolaget. De är kanske inte så dumma ändå.. men i en normal värld informeras väl ägaren om de reparationer som ska göras, ringer när bilen är klar mm? nej.. inte här =) haha.. sist sålde de 4hjulings kärran för att ägaren till denna var en dag sen att hämta ut den.. och då var allt redan betalt och klart..
" you didnt come to get it yesterday , I sold it this morning..its ok..i get new one in a few days" - ingen komentar!

För övrigt händer det inte mycket, är inne på min 6 arbetsdag i rad och är måttligt sliten med alla dessa upp och ner flygningar. De hela sliter på kroppen betydlgit mer än långresorna gör... ska ta en titt i min intressanta bok om livet i saudi och vila lite nu innan jag kliver i uniformen och ombord på planet. =)

Kommentarer
Postat av: elle

Resa till AbuDhabi för 200 ? jag kommer på engång. Det klarar ju tom med min budget...börjar komma igång med nya kurserna nu, har intro imorgon på andra kursen. Ska nog snart vara klar över mitt schema då ska vi kolla upp det här :)

2008-01-21 @ 18:12:00
URL: http://ellesblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0