En flygande dag

Strax innan jul fick jag mig en choklad tomte i present. Han har alltid legat lite illa till, speciellt vissa dagar i månaden då Lena kommer hem. i dag hade han tur som gömt sig bra.. Lena har gått igenom hela mitt rum samt husets alla små vrår utan att hitta den lilla filuren. Som tur var sprang hon på en stor kartong med exklusiv choklad som blev tomtens räddning.

För övrigt flyger jag och far som vanligt. vi gjorde en flygning tillammans, jag och Lena, till jordens kanske hemskaste plats. Planet var fullt av människor som kräver mer än ni någonsin kan föreställa er.

Det börjar juh bra med att Lena som smörat in sig hos Cabin Managern fick vara framme och dessutom andre chef, trots att JAG enligt reglerna ska ha den platsen..hmp.. Inte nog med det; CM kunde absolut inte uttala mitt namn och jag fick heta "lauzy" hela flygningen. Jag undrar om hon verkligen förstår vad det ordet innebär. De två araberna som jag skulle arbeta med där bak struntade helt i säkerheten och våra procedurer, trots att vi hade en kontrollant ombord. Det blev inte bara pinsamt utan väldigt farligt - Det är vi dock vana vid. Lite värre var det för vår europeiska kontrollant som sett fram emot en lite längre flygning med oss men, utan sin vetskap, började sin värsta flygning någonsin.

Sen hade vi alla dessa passagerare som verkligen tror att de är kung på engelska för att de har ett brittiskt pass och dessutom är helt ensamma ombord på planet i första klass (trots full flygning och ekonomiklass stol) . Dessa kan få vem som helst att vilja kasta sig ut från vingen. Den lilla thai som fanns med oss, och hade sin första flygning, såg skräckslagen ut och undrade nog vad i hela friden hon gett sig in på. Passagerarna skrek och gormade, tömde hela baren på så väl öl som wiskey och tyckte vi skulle förstå en engelska som verkligen inte existerar. Jag kan lova er att jag kan förstå engelska som kommer med de absolut knepigaste dialekterna, men när dessa personer får ordet "wiskey" till "bed" så är det helt utanför min förmåga att ens våga gissa.

Den stackars mannen som var från Air Malta och  bara skulle granskade Etihads säkerheten ombord konstaterade snabbt att det här var det värsta han upplevt på 34 år i branschen - med bombhot och kapningar i bagaget. Stackaren beslutade sig för att rycka in och jobbade på hårt var chockad över hur folk kan bete sig, hur lite de uppskattar vår service och inte minst oss som individer. Han var otroligt chockad hur företaget vi jobbar för kan tillåta oss ha det så här. Han undrade förvånat om vi alltid hade det så som denna flygning och vi nickade, fortfarande med ett leende på läpparna, och han kunde inte annat än önska oss lycka till i fortsättningen.

Det var skönt att höra att ens tankar blev bekräftade från någon i samma värld, fast ändå så långt ifrån.

Välkommen till mitt jobb som flygvärdinna på ett av världens exklusivaste flygbolag! =)

Kommentarer
Postat av: lovisa

ha en bra dag!

2008-02-24 @ 11:34:33
URL: http://bylovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0