insomnia

Jag hade tur i oturen att bli utring på min standby, Jag var inte alls så sugen då min förkylning var överhängande och jag hade sett fram emot en slapp kväll i soffan med chips och grace hela natten.. Men redan kl 8 på kvällen, innan min standby startat, så såg jag att de ändrat mitt schema. Jag skulle till KL och Malaysia.. Jag tackar snälla OCC för att det blev det och inte någon meningslös dum kortis till typ..indien.. hopp i säng och sen bar det iväg.


KL är verkligen ett ställe jag njuter av, gällande shopping tar det bangkok med hästlängder. Som vanligt glider jag in med tanken att inte köpa en enda pinal och jag borde fråga mig själv varför jag i hela friden ens besöker en butik då? Vårt hotell ligger 3 minuter från, vad jag anser vara det bästa köpcentret, pavilion, så då är det kanske ursäktat ändå? Nåväl, sagt och gjort så stod jag där med 4 par nya skor.. super fina.. "måste ha" typen.. som alltid.. och massa annat små krams som jag bara inte kunde passera utan att köpa och som förmodligen var lika onödiga och överflödiga som skorna. Tack och lov är det billigt och jag har inte ett dugg dåligt samvete..=)  fråga är bara var i all världen jag ska sätta alla sakerna. När jag här om dagen gick igenom min garderob så hittade jag massor av kläder som jag inte ens kom ihåg att jag hade köpt.. Det var i och för sig väldigt roligt så helt plötsligt har jag massa "nya" kläder och jag behöver inte alls känna mig lika less på garderoben..
Därefter storsade jag vidare till mitt älskade fiskspa, det blev verkligen en favorit sedan jag besökte det i juni. Denna gång köpte jag ett "paket" som inehöll 30 minuters behandling där fiskarna glatt mumsade på mina tassar, 30minuter rygg massage utförd av en otroooligt duktig kines och 45 minuters fot massage. Gissa om detta var skönt! Ibland skämms jag lite för hur skamligt billigt detta är.. vi betalade 90 ringis för hela denna behandling, vilket bör vara lite under 200kr..


Så nu kom jag ganska precis hem från min flygning för att inse att min dörr var låst.. normalt tänker ni, men nu pratar jag om dörren till mitt sovrum! Måttligt trött, sjukligt irriterad och med vetskap att jag ska flyga igenom om 8 timmar. Ni som känner mig väl vet att en trött Louise bör man inte låsa ut.. Jag trodde verkligen att detta var färdigt med vårt housing men icke det.. (Lena har tyvärr flyttat ut för att bo i det hus hon egentligen bott i ett år).. så nu sitter jag här i tv rummet och kan så klart inte somna. Att sova på soffan borde inte vara ett problem för mig då jag gärna lägger mig här efter en lång flygning.. men jag blev bara så irriterad av det hela så mitt försök att somna var helt hopplöst.. I morgon måste jag till kontoret själv..


I dag när vi landade i abu sa kapten att det var 16 grader ute.. jag tittade lite fundersamt på min kollega framför mig (som halvsov) men insåg att det nog stämdes, vi mötte av markpersonalen som hade vinter mössor på sig. Luften var väldigt kylig och det kändes ovanligt fräscht. Me like..=) men det såg otroligt lustigt ut och jag kan tänka mig att många i europa förmodligen hade tyckt att deras mössor var aningen opassande till den temperatur där vi i sverige nästan tar fam bikinin. =)


Jag borde nog ta och sova nu, klockan är oerhört mycket nu. Det här är verkligen nackdelen med vårt jobb..sömnen! =/ var är du John Blund?

Var rädd om dig!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

När man googlar på "fiskspa" får man upp "Menade du: fisksoppa". Låter spännande det där - och litet skrämmande. Jag blir nog så rädd när spiggen i vassen skyndar förbi. :D

2008-12-23 @ 01:38:08
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Louise

cecilia, om du googlar på "dr fish" kommer du finna det du söker och jag pratar om. Jag ska lägga in en bild så småningom så du får se vad jag pratar om. Jag Har precis kommit på hur jag sätter dit profilbilden, Grattis Louise! =) Jag vill kunna göra som du gjort..bilder i texten.lär mig!

2008-12-24 @ 00:31:16
URL: http://louisetarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0