Lata arab

God kväll!

Nu rusar dagarna fram och jag hinner knapt med. Det känns som om det ligger mycket förändringar i luften, men jag kan inte sätta fingret på vad det skulle vara?

Vädret i abu är minst sagt perfekt just nu, himlen är så klar blå den möjligt kan bli, solen skiner och det känns som en härlig sommardag i sverige. Det fläktar lite, vilket är rätt ovanligt och jag fortsätter att inbilla mig att om detta väder skulle bestå så skulle det få mig att stanna här för evigt. =) haha.. tur det inte är så då! vi gick dessutom vår läne spec i dag och etihad var snälla nog att ge oss 2000 dirham i bonus för årets möda och besvär, tack säger jag!

i dag har jag julhandlat, och mitt i kön på matvarubutiken så får jag och sofia syn på årets förodligen mest bekväma arab. Han hade hela sin vagn överfull, och då menar jag ÖVERFULL av varer.. på sidan stod en liten indie som plockade upp varorna som araben pekade på för att sedan rusa på andra sidan och paka ner allt i påsar och tillbaks i vagnen. Därefter körde han vidare mot vad jag antar var bilen... Vi kunde lätt se att irritationen låg i luften hos indien som inte ens finns dricks där han packat allt.. (normalt ger man dom dricks).. vår värld är verkligen anorlunda!

Nu är det dax att sova, i morgon har jag standby på flygplatsen. Hoppas de lämnar mig ifred! =)

kram till er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0