in, ut, in, ut

Nu är jag tillbaks i mitt leksaksland där palmerna gungar och sand kornen seglar med vinden. Kylan som jag rymde från i sverige finns nu i mitt ac rum och det är dit jag springer.

Jag vet inte riktigt in eller ut.

Jag kastades rakt in i verligheten med flygning till den nya indien destionationen. Det gick över förväntan och allt jag trodde jag glömt satt kvar, jag som så stort skulle studera när jag kom tillbaks, la det helt på is. Minnet är kanske inte som en guldfisk när det väl gäller.. ;) Etihad har dock kommit med många nya konstiga ideer och nu ska vi dela ut mediaplayers till alla våra passagerare om de inte har en tv framför sig.. hmm.. bra etihad, för det har vi tid med mitt i all den andra servicen vi gör. Och inte uppskattas det då de passagerare vi har kanske inte riktgit alltid förstår.... men men Etihad bestämmer vi svansar efter.

Jag vaknade någon gång efter 6 på eftermiddagen och kände mig inte alls så groggy som jag brukar efter en nattflygning. Jag och Frida skyndade långsamt till spinnys för att inhandla saker  till vår tacospaj. Nu ar vi precis avslutat vår romantiska middag för två och delar en flaska rött i mörkret bland alla tända ljusen. Frida har sagt upp sig och ska lämna oss, jag tycer det känns väldigt overkligt och kommer nog inte ta till mig den försen den dagen hon står i hallen med väskor upp över öronen och vinkar hej då. Jag kommer sakna våra romantiska spontana middagar med prat om livet.. Jag slår bort tankarna och tar en klunk till. I kväll ska vi ha roligt..

På något konsitgt vis tycker jag det känns som jul i dag. Kanske är det magen som talar?

Borde inte dricka ikväll me vi tar nog mer än ett glas hemma, det blir en dans på borden ute i natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0