Flyget till Geneve

I dag har det varit en rolig dag, men trött har ja varit. Etihad har verkligen kastat in mig i flyg tokiga dagar och jag är helt färdig. I går flög jag en kortis, damman eller ngt sådant..saudi arabien i alla fall. Ibland önskar jag att jag hade en dold liten kamera med mig så ni fick se hur det ser ut ombord på våra plan =)..nåja..

 

11 timmar och 5 minuter senare var det tid att vara inne på flygplatsen igen. Jag kanske ska tillägga att det är tiden från att vi parkerat till min nästa startpunkt..vilket innebär oerhört lite sömn. Men det gick det med och nu är jag här. Flygningen hit var som en dröm, 40 passagerare och inget att göra. I vanliga fall tycker jag att det är tråkigt, men nu var det behövligt. Mina crew var tok härliga.. Det är otroligt vilka sköna människor jag mött i det här jobbet.. Här får ni lite go bitar från dagens flygning som förmodligen inte ens är i närheten av att vara lika roliga skriftligt som live med dialekter och utseende.

 

vi ska precis gå ut och säkra kabinen då vi tar på oss jackorna så faller en av mina kollegers knapp av..

 

"i know why etihad dont give me a real gold button on my jacket.."

" ok?" (för alla har vi samma knappar)

"because im from africa and all african will take it and go home.. we dont understand.. we are only africans, we do so..take and go.." (sen ler hon, knäpper jackan och älgar ut i kabinen)

 

..

 

Vi flyger över alperna när capten säger till oss att kika ut på vänster sida för att e mount everest. Jag behöver väl knappast säga att det är en magisk syn och oerhört vackert med de snötäckta topparna. En asiatisk crew utrycker till sin stora förvånan där hon hänger över mig med kameran i högsta hugg..

 

"oo Louise, its white.. white means snow and cold, its like sweden, right?"

"Snow yes.. but not mountains like that"

"But no one told me this.. I dont have clothes for snow with me..I will die if i go out.. we get buss to hotell, right?

I will stay in my room with Noodles" (vilket hon förmodligen gjort hur som hellst ändå ) haha..

 

NU ska jag se höök och vila, är hemskt trött!

Var rädd om er!


Kommentarer
Postat av: sanna

va, haru svensk tv?

2008-08-31 @ 23:10:12
URL: http://sannakarlsson84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0