Underbara Thailand och Lanta

Underbara, fantastiska, vackra varld. Idag ar jag varldens lyckligaste manniska, som kanske sa manga andra dargar da jag ar i magiska Thailand. =)

Jag och mamma tog Etihad fran Abu Dhabi. Val framme i Bangkok fick vi tjorva lite med biljetterna, men fick i alla fall veta att dagen darpa ska vi nog komma med till Krabi.


Vi tog taxi in Koh sanroad och antligen fick jag visa min kara mor vad och varfor denna plats ligger mig sa varmt om hjartat. Som alla andra besok pa denna annorlunda gata sa var det som att kliva in i en annan varld. Matdofterna blandas fran alla olika hall, skratten klingar i kapp med ol flaskorna och forsaljarna star lika forvantansfulla som vanligt och vill salja. Pa stolarna vid gatkanten eller trottoarkanterna sitter manniskor och far haret fixat, andra hanger bara for stunden eller storsar runt i en lunkande tempo. Vi han med valdigt mycket.. Allt fran en harklippning till mamma, en behovlig massage, shopping, pedikyr till fotterna och att fylla den svaltande magen. Min goda mandarin dryck som finns att kopa for ynka 3 kronor slank ner och vi avnjot den saftiga annanasen som finns att kopa pa gatan. Vi bodde lyx for att vara pa kohsan, men fortfarande for en struntsumma, och somnade sent pa natten.


Dagen darpa tog vi flyget som planerat och hittade snabt bussar som kunde ta oss hela vagen till Koh Lanta var Malin och Calle bor. Resan var lang och fargorna alldeles for manga. Vi kom fram pa kvallen vid 8 tiden och rusade nastan ivag till restaurangen for att fa tillbaks lite energi. Det var en skon kansla att fa sa lite kanda ansikten igen och det blev ett kart aterseende. Vi har aven traffat Pat med flickvan och ett annat par som ar fran Lulea som oxa bor har. Efter denna lilla tur fick vi chans att andas ut och avnjot ett par drinkar i baren.

I dag tog vi snorkeln under armen och traskade ner mot stranden for att kika pa fiskarna. Tyvarr ar korallerna valdigt trasiga har vid strandkanten, men fiskarna var saklart lika granna for det. Vi har aven hunnit med att avnjuta en massage  vid stranden med utsikt over det vackra havet och bara vagornas brus till sang. Koh lanta ar verkligen en avslappnad lite o och vi trivs riktigt bra har i thailands paradis. =)


Det ar otroligt roligt att vara tillbaks ute pa oarna igen och mycket minnen kommer tillbaks. Jag pamins annu en gang hur otroligt bra man kan ha det har i livet och vad som egentligen inger livskvalite for mig. Det ar en san frojd for kroppen att se alla dessa manniskor, som inte ens tjanar ett dyft i jamforelse med oss,men som ar sa otroligt lyckliga. Det ena skrattatacken avloser det andra och nagra storre bekymmertycks inte finnas. Har tar man dagen som den kommer och man tar den med ro och gladje.


Kommentarer
Postat av: Amir

Fyll min plats också, din beskrivning är en fröjd för fantasin när man sitter inomhus pga sandstorm.

HughZ xxx

2008-04-03 @ 18:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0