My bags are packed and Im ready to go..


eller så inte.. =(

Känner att jag hade kunnat stanna hemma i Sverige för alltid. Men jag vet oxå å andra sidan att efter en månad hade min rastlösa själ fått panik. Det kommer bli abu dhabi ett litet tag till, även om lusten att bara stanna och strunta i att åka tillbaks är större än någonsin. Förhoppningsvis livar mina vänner där nere upp stämningen lite och får mig att komma i form igen. ;) Jag tackar tappra Mattias om inte ger upp hoppet med att peppa och ringa mig, trots att jag låter så bitter på värmen.. Du är underbar! Jag kommer behöva din glädje och energi väl hemma igen..

Jag har varit ute i en kompis stuga i kåbdalis sedan gårdagen, kylande var bitande kall och kaminen knastrade på för fullt. Vi  värmde oss genom att avnjuta het glögg och andra små gosaker innan vi somnade sent under små timmarna- med en harmoni i kroppen som e svår att finna. Vi vaknade nästa morgon, något kyligt, men peppade på dagens händels som skulle bli korvgrillning och skoterkörning. Jag och Cattis brassade på som aldrig förr, vi tjöt i skratt, tårarna sprutade och jag njöt i fulla drag. Pojkarna å andra sidan hade nog aningen mer rutin och kraft för att leka mer proffisigt, men det var i alla fall inte vi som tippade med skotern ;).. Jag var kung på elden och grillningen (kan det ha att göra med att det är mat inblandat måntro? )  Nåväl, skoter är så mycket roligare än vattenskoter... Det skapade minnen som komemr ligga kar länge på näthinnan. Vi var ett otroligt skönt gäng, riktigt härlig stämning och kanske så äkta norrlänskt ett liv kan bli.

Tiden har gått snabt här hemma, jag har hunnit med väldigt mycke, tom att hälsa på hästen Bork, vilket jag trodde skulle bli en miss. Men trots allt jag gjort så har jag ändå inte ens hunnit med hälften av allt jag skulle ha önskat. Känslan att vara hemma, nära familjen, vännerna..räcker väldigt långt, men inte tillräckligt. En svår känsla att förklara,, Jag är glad att jag hinnit träffa alla som jag träffat även om många blivit hastigt och happit,,

Nu ska jag faktiskt inte slösa mer tid vid datorn utan duscha för att sedan ta vara på kvällen...

Kommentarer
Postat av: elle

Som svar på din fråga så ja..det blev både alkohol igår och choklad idag. Men vi har ju sagt att detox börjar på måndag ;)
För övrigt tycker jag att du kan stanna här för alltid, kommer sakna dig så sjukt mycket! Men förhoppningsvis kommer du snart tillbaka :)

2007-11-29 @ 19:48:30
URL: http://ellesblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0