Köttbullar eller massa tee?

Hej mina kära!

I dag tog jag mig en rejäl sovmorgon och lyckades glömma att slå på ljudet på mobilen. Rätt avkopplande faktiskt - där jag satt i facebooks mörker och kikade på Elles nya överkast- helt i min egen värld. (väldigt vackert är överkastet måste jag medge! men, tog du bort lappen, undrar jag.. annars kan du lämna igen den om en vecka om den blir för gryllig med tiden..)

Jag var ialla fall chockad över tystnade och trodde för en stund att jag var bortglömd innan jag tittade på den svarta mobilen, bara för att försäkra mig om att det inte var möjligt- så rätt jag hade. Jag hade givetvis missat samtalen från den vän som jag skulle äta lunch med. Vi styrde upp det hela på klassiken waldorf och vi skrattade gått åt hur skönt, men konstigt det ändå är att vara borta från denna underbara stad. Luchen blev lång och vi smidde planer inför onsdagen.. det här kan bli roligt. =) .. (måste dock avstyra onsdagsklubben-  och lika bra är väl det att skona min kropp från mer alkohol. Förlåt Elle, men vi skulle väl börja egentligen efter helgen som var?!)

Efter min lunch besökte jag Mallan på jobbet där jag blev grön av avund när jag fick se deras nya arbetskläder. Undra om inte etihad hade kunnat tillåta mig att gå runt i en mysig munktröjja från SOS isället för den där förskräckligt fula förklädet.. men det skulle så klart aldrig ske. Drömma får man.

Jag mötte upp min kära syster och hennes två fantastiska barn (som jag igår så glatt roade och de skrattade med) i dag hade något hemskt hänt, kanske var det sömnbrist (vilket min syster påstår och jag tror på) Benjamin ville mest bara gråta så snabt jag talade till han, hjälpte han på toa eller tog på overallen....för att sen få mig att duga till en lekkamrat på så väl affrären som hemmet. Signe står kvar mer stabilt och skrattar så fort jag visar ansiktet. Det gör lite ont i själen att erkänna faktiskt, att just JAG inte är den som duger till bäst JÄMT. Men som tur är så går sånt över efter lite sömn.. vem är inte mamma kär när man e trött.. kan tänka mig att det kan vara samma känsla för dom som när jag e tok bakis! och jag tok bakis.. ja, det är inte många glada miner och inte många som duger. haha.. (på tal om det saknar jag Mattias-stålfarfar är en bra bakis vän)

så vad har jag ätiti i dag då?
- började dagen med kyckling i curry sås och grönsaker med vitt ris, vitt bröd smör och pizza sallad. (i dag hoppad jag över kakan och tog loca citron istället för läsk)

Ja det är faktiskt allt än så länge! =) Tackar för tippset och inlägget som kom tidigare, ska försöka tänka på det- som tyvärr e så uppenbart. Men jag älskar juh allt utom att hålla mig till strikta dieter, morgon promenader mm.. spontanitet, lust och god mat går mer hand i hand med mig.
Fick höra att tok mycket tee ska vara en bra lösning oxå.. och det var väl det Frida och Lena i ad var inne på ett tag. jag hakade aldrig riktgit med på den biten då varma dryckern utan socker aldrig varit min starka sida,
Enligt aftonbladet så slipper man motionera om man häller i litervis med te.. Elle, jag ber om respons och lite uppdatering på matfronten tack!

kolla in länken förresten:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article1337797.ab

Nu ska jag springa (eller promenera) till min kära mor som ska ge mig mat.. jag kommer nog tuppa av efter bara ngn meter, men skam den som ger sig. Egentligen är jag inte hungrig och DET här är mitt största problem. Jag äter gärna ändå så länge det smakar! och det sjukaste är att jag vill äta köttbullarna så gärna att jag SPRINGER dit.. herre gud!


Kommentarer
Postat av: elle

Men gumman, bangar du imorgon, vad besviken jag blir. Jag trodde vi skulle ta oss en sista sup tillsammans ;) haha. Lappen på överkastet har jag tagit bort, förhoppningsvis lessnar jag inte och göra jag det så får jag vända på det! Nu ska jag laga mat, får se vad det blir...ska ta och blogga om det sen! =) Vad konstig din klocka på bloggen är förresten? enligt den så har du skrivit det här inlägget om typ 2,5 timme..o det är ju som inte möjligt. Går den abu dhabi tid kanske? haha.

2007-11-27 @ 17:34:33
URL: http://ellesblogg.webblogg.se
Postat av: elle igen

kanske ska tillägga att klockan bara är 17.35 när jag skriver det här med tanke på min förra kommentar :)

2007-11-27 @ 17:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0