Tillbaks till kalla öknen

Nu är jag framme i Abu dhabi. Jag höll på bli fast i Frankfurt då Etihad av någon anledning inte ville släppa mig ombord.. vid den tidpunkten var jag så less så jag kände bara " okej, jag tar en biljett hem" men så klart löste sig allt och på planet kom jag allt.

Det är verkligen skillnad på plan och plan, flygbolag och flygbolag.j Jag var hemskt tacksam att resa med etihad, och stolt att trots allt jobba för just detta flygbolag. =) Fan vad bra det är!

Jag möttes upp av piloten på morgonkvisten som glatt körde mig hem. jag introducerade glögg innan han for vidare till sitt flyg. Sen dröjde det inte länge innan brudarna stormade in genom dörren efter deras vilda kampingnatt på ön. Det var helt jukt härligt att se deras ansikten och höra deras lyckliga röster.. utan dom hade det här varit extremt tråkigt.

Jag avstyrde alla ute aktiviteter i dag, umgicks med flickorna och har försökt fixa mitt internet (helt utan resultat, tackar Lena för lånet) I morgon måste jag tillbaks till indien i butiken och byta, han som vackert lovade att de skulle gå "No problem" -undra just varför jag blir så matt här nere. Jag har sovit hela eftermiddagen till den milda grad att jag vaknade upp i kolsvart mörker och trodde jag var i Elles lilla hörna..

ätit har jag gjort oxå, och inget abu dhabi utan McD.. Tro mig att de tog emot när jag såg Frida gluffsa i sig en QP och co.

dagens mat: (eller e det så här vi ska göra?)
- ingen frulle på planet
- kyckling cesar sallad från mcd med tillsatta tomater och gurka (varför kan jag inte köpa en grean sallad med kyckling?, märklig regel..hade iaf med kalorierna att göra sa dem... nåväl..)
- omelett gjord på 3 ägg, rödlög tomat och krydda.

Det är ändå skönt att vara hemma här. Alla mina saker är på plats, allt runt om mig är "mitt" och det luktar hem. Solen skiner och vädret är hemskt behagligt - i ett numera kallt ökenland, med bara 17 grader på tidiga morgonen och runt 20 på kvällen... om ett par dagar är känslan säkert som vanligt igen,men just nu är allt ändå förskräckligt mycket hemlängtan.

Kommentarer
Postat av: elle

Oj, va duktigt du har ätit då! jag är impad. Jag kör med att jag börjar på måndag ;) idag har jag käkat på max..men jag var bakis o höll på flytta grejer så jag unnade mig det, haha. Har kopierat några listor på vad som är bra att äta, kan skicka de till dig när de är klara :)

2007-12-01 @ 16:50:17
URL: http://ellesblogg.webblogg.se
Postat av: elle

Nu har jag ätit på max en gång till idag, haha. Jag laddar verkligen inför måndagen! Jag skyller på att jag har flyttat, har ingen mat och massa stök här hemma. Imorgon ska jag försöka åka och handla massa nyttigheter!

2007-12-01 @ 20:04:02
URL: http://ellesblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0