Detoxa araberna? =)

Hmm.. stora detox dagen och inget gick som de skulle.

Jag vaknade hemskt sent i dag, av att Mattias stod och stirrade på mig. Tur att inte täcket åkt av då jag faktiskt sover rätt naken.. tok farfar!!

Dagen var som sagt långt över lunch tid när jag slog upp ögonen.. och morgon promenaden, såväl som pilates blev utbytt mot besök av Caroline.

Sen var det helt enkelt dax att åka till skolan.. massa araber så klart, och de är juh som dem blev.Vi sitter en bunt människor nere i lobbyn och inväntar bussen då arb-bruden (ful är hon oxå) tänder en cigarett. Inget konstigt kanske med det ändå.. med med tanke på att det står STORA skyltar överallt att rökning är förbjudet i byggnaden -så kan jag inte låta bli att lyfta på ögonbrynet till denna otroligt respektlösa gest. När vakten, dessutom den snällare av de 2, faktsikt vänligt ber henne gå ut. Så säger hon bara "no, its okey" och gör lite arab mimik med ansiktet, i full tror om det ska fungera. - med enda ursäkt att hon är arab. Tyvärr-  för hennes skull så fick hon ta sin cigarett och gå ut, precis som alla andra. Men hon stannade vid dörren, öppen, och blåste in röken.. Finn ett rätt!! Vad är poängen och problemet?
Säger bara - typiskt _ _ _ _ _ _. ;) Jag blir så matt.. Så påmind om att tänka efter vad i hela friden jag gör här nere.

Träningen var mer okej än jag trott, men svaren om vad som egentligen kommer hända med oss, ja det kvarstår. Typiskt etihad att inte infromera oss, konflikträdda och tror att tysnad löser allt när de gör fel. Jag tror att tränaren för air malta(de bolag vi nu ska fyga för) är mer än besviken på oss, än vi på etihad, då vi messade med mobilena,( diskret enligt oss, men förmodligen mer öppet än vi ville erkänna för oss själva). Folket surrar om allt som inte är relevant i sammanhanget och lyssnar inte riktigt, en arab somnade och SNARKADE på sitt bord.. andra nickade lätt till och folket var konstant försenade efter pauser.. tränaren sa att feta inte får sitta på vissa platser i planet, tror inte han förstår att hela abu dhabi behöver detoxa i så fall.. Om etihad bara visste vad dom gör nu.. haha..ska jag säga majoriteten på nationaliteterna som var där? jag viskar.."araber" ..

Gör ett val..ta det, (precis som alltid med etihad) eller åka hem. Jag gör det jag tar det.. Etihad får en sista chans nu. Flyger med Lena mer än 50% av flygningarna och har någon jag känner på varje flygning så det kan bli rätt roligt ändå om det nu är för en kortare tid. Vi får se hur det slutar, dagen var bättre än förväntat iaf..

Detox i all ära, Elle, jag är otroligt imponerad och får nog skämas lite.
-citon vatten
-omelett baserad på 3 ägg med tomater och rödlök i (lite salt..urs och fy mig) 1 rostad brödbit (grovt) -fel igen?

- frukt dryck gjord på en liten youghurt inehållande *bra bakterier* - 2 bananer, 1 kiwi och citron.

Jag lyckades motstå frestelsen av en stor choklad dounut i dag på skolan, trots svält. Tack Lena "ät mat först, kaka sen" ..samvetet han som tur var ikapp.

Jag tjatade mest hela träningen om att få rast till att äta och när det väl var dax kastade jag i mig en stor sallad och vatten. Allra hellst hade jag tagit ngt annat men, ska det vara rätt så sa det. Saltade dock igen efter halva måltiden (av smaklös mat)..minder än vanligt men - Det där med salt kommer att bli mitt största problem.

Väl hemma har jag knaprat i mig pisatge nötter och en banan. =) hungrig på godis, men skam den som ger sig redan nu.

vet inte om min mat e se detoxande, men nyttigare än förr i alla fall. Jag ska försöka hinna till vårt hälsoapotek och se om jag finner ngt mer hjälpande.

Förövrig sitter jag i vanlig ordning i soffan, Lena flyttar granen då den blev gömd bakom soffan och hänger upp kulorna vid dörren. Det börjar liknar jul hemma i arablandet.

Naglarna är ivägen, så det tar lite tid det här.. fast, det blev rätt långt oxå. =)

i morgon bitt kl 9.30 ska vi på fat burner klass, spännande!

Kommentarer
Postat av: elle

Men du har ju också varit jätte duktig! Vi ska vara stolta över oss, vi kommer bli skitsnygga o rena, haha.

2007-12-03 @ 21:28:28
URL: http://ellesblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0