Annorlunda

Nu var det länge sen jag satt här och skrev ner lite. Inser att dagarna i Abu Dhabi passerar snabbare än dagarna hemma i Sverige. Jag har som sagt körkort nu och det är en fantasisk frihet, kan inte förstå varför jag lät just  det dröjja.

Julafton var otroligt annorlunda, men väldigt trevlig. Jag avslutade min standby utan att bli utringd och fick dricka lite glögg mot kvällskvisten. För första gången i mitt liv gick jag ut på krogen på julafton - där jag mötte miljoner fulla europer. Jag tror inte vi var de enda som har vår nya familj i en yngre generation och traditionerna har fått ändras lite. Aningen tragiskt enligt min mening att dricka på julen, men å andra sidan så ska jag nog inte säga något då jag själv stod där med en drink i handen när julaftonsnatten passerade. Stämningen var på topp i alla fall och julbordet, pysslet och alla finklädda satte en rätta julkänslan.

Pontus och hans kära vän Chris har äntligen anlänt till staden och ska fira nyår med oss. Tyvärr har jag airport standby mellan 22- 02 så jag ska hålla till på flygplatsen *suck*. Den inköpta nyårsklänningen får nog komma till användning en annan dag.. för hoppningsvis slipper jag flyga i alla fall.. =) Det är hemskt mysigt med besök och jag har så gott som flyttat in till farfars lägenhet sen de kom. =) Men nu e jag hemma och ska ladda batterierna ordentligt så vi orkar göra något vettigt imorgon, e blir väldigt lätt att vi sitter vaken in på små timmarna.

Saknar er alla där hemma, otroligt mycket. kanske extra mycket just nnu kring juletider..

Gott nytt år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0