Jag borde skämmas.

"Use water wisely" står det på spegeln och detta upptäcker jag efter att jag i 40 desperata minuter har försökt täppa till propphålet i badkaret med hälen. Jag som älskar att bada. Vad är iden med badkar om det inte finns en plopp?

 

Vi firade australiens national dag här på Guldkusten och i surfarnas paradis. Det var mulet, inte så fartfyllt och livat som abus stora dag, men vi skålade glatt i kapp och dansade långt in på små timmarna.

 

 

I dag regnar det, i går var mulet.. Jag har trots detta lyckats bränna mig bakom örat. Röd som en krabba. Tydligen enda stället på kroppen var jag inte kletat in tillräckligt med solskydd när jag vit som ett lakan (av spf 30) kastade mig mot enorma surfvågor. Till min stora besvikelse råder det brist på surfare här. Vågorna som är höga gapar tomt.

I morgon åker vi tillbaks till Singapore, 9 dagars jobb-semester börjar närma sig sitt slut och jag längtar lite. Jag borde skämmas.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0