Kaos i Moskva

Det var länge sen jag var här och skrev, motivationen finns inte när energin tryter.

Jag flyger som en tok, men har hunnit med oerhört mycket.
Bland annat har jag haft fin besök från Sverige, uppfyllt fler drömmar och firat ännu en jul i öknen.


Jag landade precis från Moskva och kan för allt i världen inte förstå hur jag alltid får åka till de platser var det är total kaos. Moskva var denna gång helt täckt i snö utan både el och vatten i många områden. Flygplatsen var utan el och det var kolsvart överallt. Vi tog oss fram till flygbussen via ljuset från mobilerna efter att varit fast i planet i flera timmar på marken. Vi åkte dit så gott som tomma och tacksam var jag för det eftersom att jag tröttsamt nog gått ner en timme för tidigt till bussen.

Väl framme i Moskva tog jag en härlig promenad i vinterkylan och plumsade runt i djup snön. Det var fint och otroligt  rogivande att få se årets första riktiga snö, känna den kyliga vinden bita tag i kinderna och se andedräkten förvandlas till ett härligt vitt moln samtidigt som snön knastrade under skorna. Trädens grenar hade frusit till is tackvare den skiftande temperaturen och naturen var slående vacker, likt ett vykort.

Hemresan bestod av passagerare som varit strandade i över två dagar på flygplatsen och glädjen var väl ungefär lika kylig som temperaturen utomhus. Mitt underbara team lyckades vända på atmosfären ombord och väl mot landning överöstes vi av värmade komplimanger och applåder. Jag kunde inte sluta le, det är så underbart att få tillbaks lite av all den energi jag själv lägger ut.

Nu ska jag sova, i morgon kommer en ny dag och jag har en hel del små saker att fixa.

Kul att du läser, skriv gärna en rad! =)

Kommentarer
Postat av: Abraham

hej du..

va roligt o läsa om kaoset i Moskva från din perspektive :) .

hoppas du får lite varmare destinationer nästa gång.

Du flög med mig till dubai (norwegian).

jag gogglade ditt namn, så fick jag ditt blogg fram :)

Abbe.

2011-03-05 @ 15:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0