vardagsmat

Hej mina kära läsare. =)

Tiden springer iväg här i abu och jag kan helt ärligt säga att jag sover bort den. Jag har varit totalt utmattad på sista tiden, mycket kanske beror på antibiotika som ska bota den urinvägsinfektion jag dragit på mig. Fick höra av en kollega att det vatten vi köper innehåller en oerhört hög halt av Sodium, (abu 10, europa under 3) och det leder till att urinvägsinfektioner lätt bildas. Jag vet inte hur vida det stämmer? Men hon kanske har rätt.. det är inte direkt första gången det händer mig här nere.

I övrigt har jag och gänget hunnit med en båttur på havet till en härlig ö, lapat sol och njutit av det härliga vädret. Abu är helt underbart nu, dag som natt, och jag njuter varje minut. =) Gjorde en flygning till Dacka, Bangladesh, men lämnade inte det vackra hotellet vi bor på.. Tydligen ska man inte gå ut själv och då ingen ville följa med på äventyr fick det bli riktigt lugnt.. Fick med mig hemma massor av nya DVD som jag njuter av att se på.

I dag var jag och Maggie på bio, det var en skön komedi som vi skrattade gott åt. Så klart var cener bortklippta och vi blev lika irriterade som vanligt =/ Vi tog den obligatoriska promenaden hem och skuttade mellan alla ombyggnader. De bygger och bygger så mycket här i abu att man kanppt kan ta sig fram. Att gå över en gata blir ett projekt och att ta sig till olika Mall tar upp emot 30 min istället för de ynka 10 som förr.

NU är det dax att sova, jag måste upp och läsa i morgon. Den årliga skolan kallar och jag har inte ens öppnat mina böcker.. typiskt Louise!

Var rädd om er!
Puss och Kram 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du e i thailand nu, saknar dig min vän...... här snöar de... 15cm nysnö... mysigt med nersläck stad igår å snö... earth hour...



pusssar å kramar

2009-03-30 @ 00:31:22
Postat av: Daniel

det var jag den förra, ska inte vara hemlig=)

2009-03-30 @ 00:32:13
URL: http://triplx.blogg.se/
Postat av: Danne

grattis på födelsedagen=) kraaaam daniel

2009-03-30 @ 12:42:08
URL: http://triplx.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej!



Gillar din blogg :) hittade den på google då jag sökte efter flygvärdinne bloggar... läser att du e baserad utomlands? Jag har själv jobbat som crew, dock hann jag inte så jättelänge, men funderar mkt på utlandet... tänkte bara fråga om det e ngt du rekommenderar att söka utomlands?



Mvh

Helena

2009-04-04 @ 17:39:48
URL: http://zmaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0