Glad i morgon?

I dag är en sån där dag då jag bara vill sjunka ner genom gjordens yta, försvinna och inte hoppa upp igen. Jag har miljoner hjärnspöken som snurrar i mitt huvud och jag vill bara att de ska försvinna. Jag drömmer jätte konstigt, är orolig och kroppen är trött och hängig, jag ligger i feber och bara fräser åt allt som kommer i min närhet.. Det är nu andra penicillin kuren jag äter på 14 dagar och inget tycks hjälpa. Jag är dum nog och jobbar på. Kom precis hem från ett par mördar flygning och ett besök i Damaskus. Jag är lycklig som är född i Sverige, även om vi nu ska bli avlyssnade i telefon.

Damaskus är världens äldsta bebodda stad och herre min skapare så det syntes.. Dock inte på ett vackert sätt. Jag var rent av rädd att vandra runt där, det var bland det skitigaste jag sett och fårlåt mig nu, men fulaste staden till ytan. Det ser ut som ruiner, alltihop! Nu kanske ni tror att jag hamnade i slumoråderna, men nej, jag åkte dit med crew som varit där massor av gånger( libaneser) och vi besökte den gamla "vackra" delen av Damaskus med marknader och moskeer. Sett och gjort, det fick mig att få ännu mer förståelse för våra passagerares beteende. Dessutom var jag nog den enda blonda tjej de sett på väldigt länge eller överhuvudtaget... Det är nog en av de få gånger jag önskar mig en abaja på kropp och knopp. Det possitiva var glassen, samma som jag åt i turkiet när jag var på resa med Reza. Jag lurpade i mig den som om det vore vatten och sökte förtvivlat efter ett nytt stånd för mer.

Det nya schemat är detsamma som tidigare månader, bara massa jobbiga flygningar..inget nytt och spännande. Jag var för första gången väldigt nära på att inte vända om vid dutyfree gubben - utan istället gå in till kontoret och säga upp mig rakt av.. "bara en månad till".. jag frågar mig allt mer ofta vad i hela friden jag gör här.

Nu ska jag försöka sova i alla fall, titta på mitt vackra akvarie och vakna glad i morgon.
Gubben i lådan har en överraskningsdag för mig, det brukar pigga upp! =)

Kommentarer
Postat av: Danne

Du vaknar säkert imorgon med ett leende på läpparna=) man måste ha jobbiga dagar för att sedan verkligen kunna uppskatta dom bra=)=)



Kramar om dig vännen...snart kommer du hem=)

2008-06-24 @ 03:22:59
URL: http://triplx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0