Louise, Licens to drink

Jag hade som vanligt svårt att somna inför natten och låg länge i sängen och kuckilurade om livets alla dagar. När jag väl somnade så kändes det ungefär som om jag sovit 10 minuter när jag vaknade till av mobilens vibber. Det var Maggis ivriga samtal kl 08.29 - en minut före mitt alarm - som väcke mig. Min första tanke var att jag återigen sovit bort dagen och ångesten steg, men en snabb titt på klockan visade annorlunda. Jag släpade mig upp ur sängen och förberedde mig för en mer produktiv dag än jag anat.

Nu har jag äntligen sett till att ta tag i saker och därmed införskaffat mitt alkohol licensen så jag inte hamnar i fängelse. Frågan kvarstår dock, innebär nu detta att jag nu kan dricka som folk? ;)

Det vikigaste  har nog varit känslan att kunna ha lite vin hemma utan att ora mig för att farbror blå ska sätta mig bakom lås och bom, 
enbart för att jag har andra vanor än araberna. I min lilla bok står det att jag fått tillstånd att köpa alkoholhaltiga drycker för 700 dirham varje månad, det innebär 1400 sek 
och en hel massa sprit. Jag undrar om de verkligen förstrå hur mycket man får för den summan här nere.. 

Jag skrattade gott åt Maggies glatt sköna komentar när vi kom ut ut polisstationen
"Det här är viktigare än mitt pass"

Vi hade nöjet att ha sport jeepen utan tak i dag och passade på att åka förbi Farfars fabrik och titta på de små indierna som tillverkar sängar i gul blå tröjjor, en fröjd för ögat. Vi avnjöt en god lokal lunch ute på den ditplanterade gräsmattani musaffa, viftade bort flugorna så gott vi bara kunde medans alla sliskiga små män satt och dregglade över våran blonda uppenbarelse.

Jag har även investerat i en rengöringssprej för alla mina miljoner elektroniska prylar, köpt skydd till datorns tangentbord och klippt håret. Det där med frissan var bra skrämande och tog max 10 minuter. Luggen blev klippt rakt upp och jag beslutade att avbryta den lilla philippinen som säkerligen bara ville väl. Nu mera är det bestämt, inga mer klippningar utanför europa och hellst bara i Sverige. Kan inte kära joschi eller cattis stå till tjänst får jag i nödfall ta en annan europe under en layover.. när jag väl är tillbaks där vill säga.. haha =)

Jeepen är en räddare i nöden när vägarna är avstängda, det är nog bara i det här landet man kan komma undan med att bryta alla trafikregler. Vi Körde på trotoaren och offroad i diket, mitt framför polisstationen, utan minsta oro. Vissa saker är bra underbart med det här landet - som verkligen prioriterar galet ibland.

Vädret är mer än perfekt i Abu dhabi och världen ler stort.

Kommentarer
Postat av: Elle

Jag gjorde ju det igår ? :) haha

2008-01-31 @ 17:53:25
URL: http://ellesblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0