smicker

Nu var det evigheter sen igen och jag förbannar mig själv för min oförmåga att sätta mig ner och skriva lite nu och då ( om någon som nu ens läser skulle saknat detta.. =) ..) 

 

Patrik och Daniels besök passerade snabbare än vinden, men vi han med de obligatoriska sakerna i abu, samt en härlig öken safari. Som bonus kom Mariah förbi och hennes otroligt trevliga pojkvän, det var ett kärt återseende. Som om inte detta var nog kom sedan AD på ett snabbt tim besök.. =) Jag verkligen älskar att få besök , det finns nog inget bättre..och det blir lika ensamt och tråkigt varje gång de lämnar abu land..

 

Det är jul här nu, även om känslan känns en bit bort. Vi har hunnit med vår årliga julmiddag med fullt av god mat från sverige och glögg. Vi flickor stod för maten medans grabbarn, ja mer eller mindre tittade på hahah.. pepparkakor har vi oxå bakat..jag gjorde jätte fina små kamelpeppisar men de gick alla sönder.. jag skyller på ugnen, eller ngt.. för vi gjorde väl knappst något så enkelt fel som att grädda en för kort stund? =)

 

I dag flög jag till frankfurt, eller jag kom faktikt hem till abu land. Hela flygningen kändes rent av bara upp och ner då jag och hon i köket gick och snörvlade om varandra.. jag gjorde mitt bästa och yttersta för att göra dessa, minst sagt, krävade passagerare nöjda. Vi sprang som små myror och jag var helt slut när vi var klar med servicen. Vårt jobb må vara en dans på rosor många gånger, men när det är fullt så är det ingen semester. Men hårt arbete lönar sig ibland.. när jag gjort klart min taxfree och bara andades ut kom en passagerare fram till mig och sa att de var den bästa flygning han någonsin haft med etihad, det dröjde inte länge innan ännu en kom upp och sa att hans upplevelse av dagens flygning var som en 5 stjärnig restaurang. =) jag sken upp, stträckte lite på ryggen..snurvlade till och insåg att förkylingen lättade, det höjde verkligen min dag. På senaste tiden har jag verkligen kännt mig nere och funderat på varför jag gör detta.. motivationen att fara och flyga har verkligen varit på semester och mina layover har mest bestått av vila. Det gav mig så klart inget svar på min fråga vad jag pysslar med och vad jobbet egentligen ger mig, men det gav lite mer energi och glädje till nästa flight.. som om detta smicker nu inte skulle vara nog så tog vår kabin chef mig åt sidan precis innan landning och berömde mig för mitt arbete med mina kollegor så väl som med våra gäster .. om jag nu ska skryta lite ;)

 

Klockan är mycket här, närmare 4 och det är dax för mig att besöka lala land!

 

Jag saknar er alla och undrar vad ni gör?.. =) var rädd om er. 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0