Perfekt lycka

Brisbane är en mysig liten stad som var bra mycket lugnare än jag trodde. Kanske var det för att det var röd dag på fredagen och vi kom på torsdagen?

Jag fick äntligen träffa min efterlängtade lilla Mariah som jag inte sett på år och dar ( då kan vi ta "år" mer korrekt,) Vi hade en trevlig pratstund som varade ett par timmar innan vi gick ut och åt med ett litet gäng vänner för att sedan sluta upp på ett salsa ställe med duktiga dansare. Jag belv faktsikt chockad över hur fantastiskt roligt det var där, även om vi nu då mest satt ner, men folket var trevliga och de dansade fint. Jag vill lära mig, men det får dröjja..alla där var så duktiga där, jag vill smygstarta! haha..

Jag och Lena rullade vidare för att kika på andra delen av utelivet och var kanske inte överimponerade denna dag, kanske berodde det mycket på att vi inte har så stor koll på var man ska gå. Hur som hellst så kolavippade en kille framför oss, Platt fall var det och folk sprang fram. På en gång tänkte vi som små flygvärdinnor.. doctors ABC och tog till all den kunskap vi har. Som tur var behövde vi inte agera destomer och han reste sig efter en stund, bra förvånad varför ambulanspersonal var där. Obehaglig!

Dagen efter var det hög tid att förverkliga ännu en dröm och vi besökte det största koala stället på jorden. Jag höll i den lilla söta sömniga koalan och pussade på den. Samma dag fick jag även pricka av ännu en dröm - att vidröra och mata kängurus. Nu var detta besök på en hemskt nära nivå och jag var som ett barn i en godisbutik. Lyckligare flicka får man nog söka efter och jag visste inte riktgit vad jag skulle göra av med all glädje som sprudlade inom mig. Vi han med så mycket mer och dagen avr mer än lyckad, ja perfekt var nog dagens ord.

Vi avslutade en underbar liten tur i brisbane med biobesök och en god pizza med skinka på. Jag och maria surrade in på små timmarna innan vi somnade för natten.

Jag vill åka tillbaks dit.

--------

I dag har jag haft en kreativ dag, städat toa och rum, städat mitt gröna akvarium så det är fint igen, köpt en sug fisk och en "parrot fish" ( ska läsa på om den nu) Jag har avnjutit en lunch på McDonalds, hämtat nya delar av min uniform och nu ska jag läsa i min manual inför min flygning. Jag har fått människor att skratta och har skrattat mycket själv.

Jag är en lycklig flicka! =)

Kommentarer
Postat av: Elin

hihi... :) alla vill ha den.. trodde inte det var ovanligt med arbetscoacher. Det är positivt när man är bra försäkrad. Jag fick en arbetscoach när jag blev arbetslös - hin fixade allt till mig...

2008-05-01 @ 09:54:34
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Elin

Hur har du det annars då?

2008-05-01 @ 09:58:04
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Danne

Living the dream girl;)

2008-05-01 @ 22:33:29
URL: http://triplx.blogg.se
Postat av: elle

åh, jag vill också pussa koala björnar! jag är avis..som fan! Jag har ju iofs en egen liten björn jag kan pussa på här hemma (Som förövrigt snarkar i soffan nu) men det slår nog inte riktigt koalisar..

2008-05-06 @ 13:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0