Advent och julgran

Vi är en skön familj, men väldigt förvirrad. (om det nu är rätt ord)
I huset är det dax att klä julgranen.
Vi har alla fått olika arbetsuppgifter smidigt utdelade efter dagens hälsa.

Lena -sätta ihop granen
Frida -fixa glöggen - därefter musiken
Louise- ta fram pepparkakorna ur burken


Granen såg ut att bli 10 cm kort och ganska gles, men vi lyckades tillslut pussla ihop den och insåg att de kan vara en fördel att läsa bruksanvisningen. Nu är det förmodligen abu dhabis mes ståtliga julgran som barrar sina plast barr för fullt.

Ute är det mörkt, varmt och så långt ifrån julkänsla man kan komma. Fast ändå inte, då det e nationaldag och araberna har klätt in palmerna lixom husen i färg glada kebab slingor (turk lampor, party belysning). På tvn snöar det stora flingor och vi ser och njuter. I datorn spelar Frida ACDC (jullåtar?) ... innan vi hittade rätt till Abbas klassiker "happy new year" men det varade inte länge och är minst sagt blandat urval här och tolkningen av julmusik är helt klart olika i familjen..

Jag och Frida är mer inne på den klassiska granen, Lena som varit för länge i USA (inser vi nu) har monstrat till vår gran med blinkande röda lampor, olika glitter färger och jag vet knapt om jag törs se fortsättningen.. jag tror på epelsi anfall vid hemkomst. (Lena har inte fått ha gran i USA, konstaterar hon klart och tydligt för oss och vi anar en revoulution mot oss såväl som sin far. Hon är duktig p att pyssla iaf och fortsätter pula ihop kulorna med snörerna medans Frida tar en kula i taget , hänger med största omsorg, i takt till musiken och med största nogranhet att vika upp kvistarna så de inte trillar av)

Glöggen kanske har gjort sitt, men nu ligger vi här och fnittrar om allt och inget, (Frida fyller flitigt på glöggen, Lena försöker få in små snören i kulorna, jag granskar från avstånde och dokumentar händelsen dvs, jag njuter - folket jobbar )

Kan kan bara konstatera att jag bor med de skönaste typerna och vår familj är helt klart den bästa.

God Jul! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0