Till Sverigedemokraternas fördel?

Mitt jobb är helt underbart, lärorikt och väödigt ofta så otroligt frustrerande. Allt handlar om kontakt med människor, värderingar, livsöden och olika sätt att se på saker i livet. Här om dagen hände följande..

"My sister is living in your country, she say it´s soo nice. The government pay for everything and the education for her 3 kids are for free.. and she don´t even have to work. It's amazing, Why did you move Louise?"

Som stolt svensk blev jag först smickrad av de varma orden var han beskrev det underbara landet Sverige, vår rena natur, trevliga invånare med hög utbildning och vackra var vi allt.... avslutande mening som ni kan läsa ovan gjorde mig så förbannad att jag var tvungen att gömma mig inne på toan och bita mig hårt i läppen för att inte säga något jag bittert skulle ångra. Detta så klart efter att ha konstaterat att hon inte var en flykting utan en person som helt enkelt söker bidrag och möjligheten att leva utav dessa. London var för krångligt, Tyskland för snålt..och Sverige..alldeles lagomt enkelt..

Vänligen förklarade jag att riktigt SÅ enkel är det inte att leva i Sverige och att hans kära syster lever på bekostnaden av hederliga svenskar som jobbar måndag till fredag för att få sin egen, och uppenbarligen hans systers, vardag att gå ihop. När han insåg att Sverige inte har en regering rik av naturens tillgångar där olja eller andra stora naturtillgångar naturligt leder till en stark ekonomi... efter att jag sammanbitet förklarat att den främsta anledningen till vårt fungerande välfärdssystem faktiskt är skattebetalarnas förtjänst - blev han så vit en mörkt färgad person kan bli.

Att hälpa svårt drabbade människor i all ära, men att se över VILKA vi hjälper och börja ta hand om de individer som faktiskt redan bor med oss - och kanske framförallt våra egna landsmän - är något som Sverige borde börja tänka på och apa efter från andra länder så som Norge tillexempel..?

När ska våra politiker våga ta diskutionen och problemet med invandrar politiken så att befolkningen i sverige vågar och KAN ta en realistisk ställning och sverigedemokraterna därmed kan tåga ut ur vår regering?

Jag kan inte sluta vara stolt över Sverige, men inte heller kan jag sluta vara irriterad, ledsen och besviken på den felaktigt inbjudande bild vi sänder ut till omvärlden.

Landet "lätt och lagomt" borde bli lite mer "Bregott extrasaltat".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0