Jakten på den lilla Mobilen

Mobilen bara försvann, helt språrlöst. Jag irrade runt i flera timmar för att hitta den.. kändes det som i alla fall. Jag har letat under alla mina kläder som ligger på golvet, i väskor jag inte ens använt på länge, i tvättmaskinen bland blöta kläder, i soffan bland alla kuddarna.. men den lilla mobilen tycktes inte finnas någon stans. Inte heller kan jag ringa till den, eller be någon ringa den. Tillslut ger jag upp och inser att mobilen helt enkelt måste ha promenerat ut från huset och det är dax att återigen köpa en ny.. Jag sätter mig uppgivet på sängen och suckar då jag känner något hårt under rumpan.. Och där ligger den =) Min älskade lilla mobil! De bode finnas en sök funktion på mobiler som gör att mobilen piper när de kommer mer än en meter från sin ägare.


Nu ska jag ringa Lena, jag vill ha en kompis att äta äppelkaka med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0