Iran

 

På Senare dar har jag granskat media mer än vad Louise normalt brukar göra. Mina sömnlösa hotell nätter har förvandlas till nyhets-nätter var jag på CNN och BBC fått följa senaste update med "akuta" nyhetsavbrott stup i kvarten. Jag kan inte annat säga än att jag känner ett starkt medlindande för alla iranier som står med skägget i brevlådan och undrar vad som egentligen hände.. Det är sorgligt att se hur demokrati inte fungerar och nu hoppas jag bara att detta elände på något vis kan leda till något positivt i slutändan. Hur det nu ska gå till vet jag inte riktigt än, men hoppas kan man alltid?

 

Det som nästan stör mig mer än själva upproret i Iran är hur svensk media kan ha "mordet på Therese" och "Anna tvingas sitta i karantän" som huvudnyheter på aftonbladets hemsida när resterande världen granskar vad som händer bortom glasbubblan. Det finns inte en enda nyhetssida i världen som inte har Irans kaos som "top news". Skam till Sveriges media!

 

Maggies vänner är på besök för att åka vidare mot Iran, de har planerat resan en längre tid och jag hoppas verkligen att de kan genomföra sin något annorlunda backpack trip. Vi håller tummarna för en förbättring.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Dom e inte så internationella på aftonbladet, stureplans/sverige bubbla....



Snart kommer du hem vännen=)



Kramis D

2009-06-17 @ 01:26:00
URL: http://triplx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0