Egypten och roda havet

Jag visste inte riktigt om jag gjorde ett misstag att boka en resa till annu ett arabland nar min dyrbara semester foll sig vackert over var svenska sommar. Men sagt och gjort sa gick tiden och avresan kom narmare. Flyget tog oss till Kairo var vi spenderade en hemsk dag for att forsoka ta oss till dessa Giza pyramider. jag holl verkligen pa att bli galen, mitt talamod nar det kommer till att hantarera vissa typer av manniskor hr verkligen sjunkit skrammande lgt och jag var nara pa att ta forsta basta plan hem till sverige. men jag lyckades lyckades samla mig, det ar trots allt en drom sedan langt tillbaks... Vi lyckades hitta till ett stalle, vilket jag tror alla gor, var man kan rida kamel eller hast som en tur runt Giza pyramiderna. Efter mycket tjaffs med alla dessa giriga araber fick vi ett pris vi tyckte var helt okej i alla fall.. Sagt och gjort sa satt jag pa kamelens rygg och en ritt pa 1,5 timme borjade. Det var verkligen val organiserat och otroligt fint med massa kort som togs och kel med djuren. Det var dock som rena rama vila vastern nere vid stallet med alla hastar, asnor och kameler, for att inte tala om araberna som sprang runt och tjoade och ville salja saker. Piskorna ven i vinden, hovslag mot marken och skrik overallt. Sadel, tyglar, bett eller grimma var det inte tal om.. de rider som forr, med bara ben, piska och rosten.. pa gott och ont..mycket har val kanske att gora med hur mycket man anvander sig av vad ;).. Det var mycket intryck att ta in och en trevlig upplevelse till slut. Dagen efter gick flyget mot hurghada, Hilton med all inclusive och roda havet. Har ar det betydligt mer avslappnat och min sjal finenr ett inre lugn. Jag dyker hela dagarna och ganska snart har jag nog simhud mellan tarna. Det ar obeskrivligt vackert, som det vackraste vykort och en san otroligt harlig kansla av frihet. Roda havet ar verkligen unikt och helt klart det vackraste vatten jag ahr dykt i. Jag tar tva kurser nu for att bygga pa mitt dyk cert, sa mycket av semester ar det kanske inte.. Men jag har det fint har i solen, varmen och vattnet och trivs oerhort bra. Om bara ett par dagar borjar min riktiga semester och jag aker mot Sverige..jag borde landa runt den 7e juli, vi ses da.. =) p.s bilder kommer nar jag kan ladda upp dessa till en dator ;)

Kommentarer
Postat av: elle

jag är ledig torsdag den veckan (den 9:e) så vi kanske ska ta och dricka lite vin på onsdagen, vad säger du om det? Saknar dig min vän!

2009-07-02 @ 18:56:49
Postat av: sanna

härligt att höra från dig, och att allt är fint. Vi ses om några dagar bara min kära. puss

2009-07-02 @ 23:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0