Lata dagar

Abu har sina egna regler och det är bra tydligt. Vissa dagar gäller vissa saker och andra dagar något helt annat.. Det är lite ironiskt då vårt företag ofta tjatar om hur viktigt "consistency" är. Men det är bara att tacka, le och ta emot oavsett om vi gillar det eller inte. I detta land ska vi verkligen hålla oss vän med alla och följa efter pipans ljud som far igenom luften, om vi inte vill hamna i problem vill säga. Juh mer jag pratar med crew, juh mer inser jag hur många som har varningsbrev, problem med management  etc.... Om det är något jag aldrig kommer sakna dagen jag lämnar det här stället så är det hur det ständigt tar ifrån oss rätten till vår egen frihet och vårt privata liv. Det är egentligen märkligt hur jag accepterar det så bra som jag gjort och finner mig i situationer som jag aldrig annars skulle gå med på.

 

Jag har inte flygit mycket alls på senaste tid. En flygning på säkert 20 dagar snart..Ett par standbys har passerat utan att jag blivit utringd och det hela slutade med att jag ringde till occ och BAD om att få flyga.. Hur ofta händer det?! Det är oerhört tråkigt att bara strosa runt runt utan att ha något att egentligen göra eller som tvingar mig upp.. Mitt jobb i all ära och att vara ledig är verkligen skönt, men gör mig fruktansvärt lat och dagarna kommer aldrig när jag vill eller behöver ha dessa.. Jag har vänt dygnet totalt och kan verkligen inte vända det åt andra hållet igen..Vetskapen att de saker jag borde göra "kan göras imorgon" gör att jag bara tar tillbaks en ful ovana och skjuter upp saker. En ändring är ett måste!

 

I dag låg jag på stranden för första gången detta år. Sist fick jag gömma mig under en filt då vindarna kalla kalla och tanken på att ens doppa en tå fick mig att rysa.. Vädret börjar äntigen bli lite varmare och påminner om en varm sommardag i Sverige just nu. Ett par grader till och sen räcker det tycker jag.. men jag vet att det bara är en tidsfråga innan allt eskalerar och snart kan vi inte ens gå ut geom dörren.. Nåväl, nu doftar det blomma längs hela strandprommenaden och Abu Dhabi har förvandlats till en liten färglad regnbåge med massor av folk i farten. Jag njuter varje sekund!

 

Nu är det högtid för Louise att försöka vända tillbaks mitt dygn, en hopplös och meningslös sak då jag i övermorgon har sidney som innebär att jag borde sova hela dagen inför min flygning.. men i morgon är det som sagt sista dagen för att uträtta lite saker och jag måste ta mig upp.. God natt! =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0